Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Skarżą się na poczynania Poczty Polskiej

21-07-2008, 16:08

List protestacyjny do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Ministerstwa Infrastruktury oraz Poczty Polskiej wystosowali przedstawiciele Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Sprzeciwiają się oni "monopolistycznym praktykom Poczty Polskiej" oraz dużej podwyżce cen za usługi pocztowe.

W połowie czerwca 2008 Poczta Polska (PP) przesłała do swoich klientów informację o wprowadzonych podwyżkach. Jednocześnie podkreślono, że nowy cennik nie podlega jakimkolwiek negocjacjom.

Na początku lipca przedstawiciele PP zaprosili na spotkanie swoich największych partnerów biznesowych, jednak szefowie Poczty Polskiej obecni na spotkaniu jedynie powtórzyli to o czym zawiadamiał wcześniejszy list zaznaczając, że jakiekolwiek negocjacje są niemożliwe.

- Podwyżka została wprowadzona w trybie nagłym, bez jakichkolwiek rozmów ze środowiskiem. Nie zadbano przy tym nie tylko o konsultacje, ale wybrano najgorszy z możliwych terminów na przeprowadzenie tej operacji. Wprowadzenie nowego cennika w lipcu bez jakiegokolwiek uprzedzenia, w oczywisty sposób zrujnowało precyzyjnie ustalane wcześniej założenia budżetowe – czytamy w liście SMB. 

Przedstawiciele Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego w swoich liście wskazują także na rozmiary podwyżek wprowadzonych przez PP. Niekiedy sięgnęły 20%. Oznacza to, że w niektórych obszarach, Poczta Polska, stała się jednym z najdroższych operatorów w Unii Europejskiej. Jako przykład autorzy listu wskazują, że wysłanie druku bezadresowego w Polsce jest o połowę droższe niż wysyłka poprzez pocztę w Niemczech.

Sonda
Czy Twoim zdaniem Poczta Polska zachowuje się jak monopolista?
  • Tak
  • Nie
  • Trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

Co więcej członkowie SMB, których duża część to największe firmy wysyłkowe działające w Polsce, Poczta Polska w żaden sposób nie odnosi się do opóźnień w dostarczaniu przesyłek.

- Żaden z masowych nadawców, nie otrzymał odszkodowania ani nawet propozycji odszkodowania za opóźnienia dostarczania przesyłek wynikłe podczas ostatniego strajku pracowników Poczty Polskiej – czytamy w liście.

Zarząd SMB ponownie odniósł się do kwestii wymiany euroskrzynek Według stowarzyszenia proces jest bardzo opóźniony. Według szacunków niezależnych operatorów pocztowych nie wymieniono do tej pory nawet połowy wszystkich skrzynek, a termin kiedy operacja powinna być zakończona mija w sierpniu 2008 roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: SMB