SHRIMP to elektroniczny system monitorowania pomocy publicznej, służący do sporządzania oraz przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy. System funkcjonował już w kilku województwach, a teraz ruszy w lubelskim, lubuskim, łódzkim, śląskim i świętokrzyskim, obejmując w sumie 11 województw.
reklama
Aplikacja SHRIMP umożliwia przekazywanie bezpośrednio do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz informacji o jej nieudzieleniu. Obecnie korzystają z niego jednostki samorządu terytorialnego z województw: dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, podlaskiego i pomorskiego.
UOKiK informuje, że teraz dołączy pięć kolejnych województw: lubelskie, lubuskie, łódzkie, śląskie i świętokrzyskie. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzielaniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP wchodzi w życie 30 stycznia.
Niezbędne do korzystania z elektronicznego systemu będą login i hasło dostępu nadawane przez UOKiK na podstawie wniosku złożonego do Urzędu. Wypełnione dokumenty należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu. Od chwili otrzymania wniosku Prezes UOKiK ma 40 dni na przekazanie loginu i hasła dostępu.
Zgodnie z rozporządzeniem obowiązek przekazywania sprawozdań istnieje od początku kwartału następującego po kwartale, w którym rozporządzenie weszło w życie. Podmiot udzielający pomocy, który przekazuje sprawozdania za pośrednictwem systemu, ma 30 dni od dnia udzielenia pomocy na wprowadzenie do aplikacji informacji o tym fakcie. Taki obowiązek nakłada z kolei rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.
Rozporządzenie formalizuje również obowiązek naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych z całego kraju do przekazywania sprawozdań za pośrednictwem systemu SHRIMP. W tym przypadku dane przekazywane będą do Ministra Finansów. To również on nadawać będzie tym instytucjom login i hasło – ma na to 45 dni od dnia otrzymania wniosku – jego wzór stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
Dodatkowe informacje i wyjaśnienia związane z rejestracją i użytkowaniem systemu SHRIMP dostępne są pod numerami telefonu: (22) 55 60 443 i (22) 55 60 134 w godz. 9.00-16.00 od poniedziałku do piątku. Pytania można również wysyłać na adres e-mail: shrimp (at) uokik.gov.pl.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|