Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

... w mediach i social media :) Wpadka ministra spraw zagranicznych Witolda Waszczykowskiego dotycząca nieistniejącego państwa San Escobar została zauważona przez media tradycyjne. W mediach społecznościowych żyła swym własnym życiem.

robot sprzątający

reklama


W mediach żartowano, że podróż szefa MSZ Witolda Waszczykowskiego do siedziby ONZ w Nowym Jorku zaowocowała nowym i zaskakującym sojuszem. Wszystko za sprawą wypowiedzi samego polityka. 10 stycznia 2017 roku minister powiedział:

„Mamy okazję do prawie 20 spotkań z różnymi ministrami. Z niektórymi, jak np. (krajami - red.) na Karaibach po raz pierwszy chyba w historii naszej dyplomacji. Na przykład z takimi krajami jak San Escobar albo Belize” (Wiadomosci.wp.pl).

Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby San Escobar figurował na liście państw świata. Rzeczniczka MSZ Joanna Wajda na Twitterze napisała, że wypowiedź była przejęzyczeniem, a minister Waszczykowski „miał na myśli rozmowę z min. SZ San Cristobal y Nieves”.

 

Przeczytaj:

Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw

Poznaj mechanizmy rządzące światem mediów społecznościowych i zmuś je do tego, by dla Ciebie pracowały!.*

 

Media żonglowały pomyłką ministra Waszczykowskiego bardzo chętnie. Według badania firmy PRESS - SERVICE Monitoring Mediów przygotowanego na zlecenie publicrelations.pl od 10 do 11 stycznia w mediach tradycyjnych w sumie pojawiło się 703 publikacji na temat nieistniejącego kraju.

 

Liczba publikacji w mediach tradycyjnych (prasa, RTV, portale internetowe) i w mediach społecznościowych

Wykres 1. Liczba publikacji w mediach tradycyjnych (prasa, RTV, portale internetowe) i w mediach społecznościowych

Internauci z wielkim zaangażowaniem podeszli do przejęzyczenia ministra Waszczykowskiego. W sumie w mediach społecznościowych od 10 do 11 stycznia pojawiło się 13 318 wpisów na temat San Escobar. Większość z nich obecnych było na portalu Facebook. Zarówno na Twitterze, jak i na Facebooku powstały profile, informujące o rzekomej aktywności państwa San Escobar.

 

Liczba publikacji w mediach tradycyjnych (prasa, RTV, portale internetowe) i w mediach społecznościowych w poszczególnych dniach

Wykres 2. Liczba publikacji w mediach tradycyjnych (prasa, RTV, portale internetowe) i w mediach społecznościowych w poszczególnych dniach

Na Twitterze República Popular Democrática de San Escobar ma 3 862 obserwujących (do godz. 16:20, 12 stycznia 2017 r.)

Natomiast facebookowy profil San Escobar – 63 303 fanów (do godz. 16:20, 12 stycznia 2017 r.).

San Escobar facebook

Oba konta informują o działaniach podejmowanych przez San Escobar, zapewniając o bliskim sojuszu z Polską. San Escobar zyskał flagę, stolicę (Santo Subito), patrona (San Sebastian), ministra obrony narodowej (Jose Arcadio Morales), linie lotnicze (El Nino), a także bestseller książkowy (Cacao DecoMoreno). Z Wikipedii wynika, że kraj ten zamieszkuje 368 tys. mieszkańców, a jego stolicą jest Santo Subito.

Wpadka ministra spowodowała wysyp dowcipnych wpisów, memów, np.:

 

oraz powstanie licznych pocztówek z nieistniejącego kraju, np:

 

Autor: Alicja Dahlke-Jurgowiak, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *