W Polsce rynek usług dodanych i multimedialnych telefonii, w tym np. mobilny internet czy gry, był wart 9,6 mld zł w 2010 r., czyli o 16,9 proc. więcej, niż rok wcześniej, gdy osiągnął wartość 8,2 mld zł - wynika z raportu firmy analitycznej PMR.
reklama
Zdaniem ekspertów w czasach, gdy do przeszłości należy dynamiczny wzrost rynku podstawowych usług telekomunikacyjnych, coraz większe znaczenie dla operatorów mają usługi dodane i multimedialne, np. wideo na żądanie, mobilny internet, konkursy czy gry.
- Wzrost odnotowany w ciągu minionych kilku lat uwarunkowany był głównie dynamiką największego segmentu - płatnej telewizji. W przyszłości jednak, z racji szybszej dynamiki wzrostu, coraz większe udziały w rynku usług dodanych i multimedialnych będą zdobywać inne segmenty, jak np. rynek mobilnego internetu - uważa Zoran Vuckovic, analityk rynku telekomunikacyjnego i IT w PMR, jeden z autorów raportu.
Segment płatnej telewizji stanowi wartościowo największą część polskiego rynku usług dodanych i multimedialnych. PMR prognozuje, że na koniec 2011 r. dwie trzecie rynku tych usług reprezentować będzie płatna telewizja.
Na drugim miejscu, pod względem wielkości przychodów, znalazł się mobilny internet. Dynamiczny, choć niższy w porównaniu do lat 2006-2010 wzrost tego segmentu - zdaniem analityków - będzie widoczny także w latach 2011-2015.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Rynek usług dodanych i multimedialnych w telefonii wart 9,6 mld zł w 2010 r.
PAP
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|