W ostatnich latach rynek reklamy internetowej przeszedł liczne przeobrażenia. Jego wartość wciąż wzrasta, a specjaliści podkreślają rosnące znaczenie trendów mobile i social.
reklama
Ostatnie lata były łaskawe dla polskiego rynku reklamy. Badania agencji medialnych wskazują na to, że jego ogólna wartość wzrosła w 2015 roku o około 4% netto. Szczególnie prężnie rozwija się rynek reklamy internetowej – IAB Polska szacuje, że wzrósł on o 20%. Zwiększają się też wydatki firm na marketing internetowy, a stare formy promocji są zastępowane nowszymi.
Trendy
Chociaż tradycyjne reklamy internetowe typu pay per click (opłacane za kliknięcie) lub pay per action (opłacane za konkretną akcję wykonaną przez klienta, na przykład zakup na stronie) wciąż cieszą się popularnością, to wzrasta również rola mniej inwazyjnych form promocji. Marketerzy potwierdzają, że kampanie marketingowe i content marketing (ang. marketing treści) są skuteczne i dają większe możliwości (m.in. raporty „Marketing Trend Report”, „Rynek reklamy internetowej 2015/2016”).
Wirtualnemedia.pl przeprowadziły szereg wywiadów z przedstawicielami polskich agencji i wydawnictw. Pytani o tendencje w roku 2015 i prognozy na przyszłość w dziedzinie SEO, social mediów i reklamy, często podkreślali znaczenie trendów mobilnych, video oraz mediów społecznościowych. Świadczyć o tym może także komunikat YouTube’a, który ogłosił w 2015 roku, że liczba mobilnych wyświetleń filmów przewyższyła zarówno te desktopowe, jak i nowe projekty Google’a. Coraz więcej firm zaczyna też rozumieć, jak ważny w reklamie jest profesjonalizm oraz ile znaczy dostarczanie klientom rzetelnych materiałów.
Profesjonalny marketing
Rozwój rynku reklamy i marketingu internetowego oznacza też postęp agencji marketingowych. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest obecnie profesjonalne podejście poparte wiedzą i doświadczeniem, które oferuje wiele agencji marketingowych. Skupiają się one często na najbardziej przyszłościowych – zdaniem specjalistów – formach marketingu, tj. kampaniach w social mediach i content marketingu. Więcej o możliwościach, jakie oferują tego typu agencje (np. INTERNETUM), można przeczytać na ich stronach internetowych.
W 2017 roku możemy spodziewać się dalszego wzrostu wartości rynku reklamy internetowej oraz rozwoju nowych form marketingu wykorzystujących social media, opartych na solidnych analizach i traktujących klientów nie tylko jako biernych odbiorców, lecz także równorzędnych partnerów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|