Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rynek budowlany również nie oparł się cyfryzacji

02-07-2019, 18:25

Rozwój technologii niesie za sobą wiele zmian. Widać je nie tylko w branżach stricte nastawionych na działania z zakresu IT. Przykładem jest branża budowlana, w której wprowadzane są coraz nowsze rozwiązania.

W ostatnich latach w budownictwie coraz większego znaczenia nabierają technologie z zakresu BIM (Building Information Modeling). Są to technologie, które pozwalają na kontrolę informacji o budynku od początku powstawania. Z drugiej strony coraz większe znaczenie mają technologie związane z rozszerzoną rzeczywistością, które dają możliwość zweryfikowania, jak dany budynek będzie wyglądał w świecie rzeczywistym

Technologie które zaczęły nabierać znaczenia w ostatnich czasach, są wynikiem zmian, które zachodzą na rynku pracy. Niedobór pracowników, rosnące koszty pracy, nowe wymogi budowlane oraz coraz bardziej wymagające budynki sprawiają, że firmy budowlane chętniej sięgają po technologie, które usprawniają i ułatwiają pracę oraz pozwalają lepiej ją kontrolować – zarówno na budowie jak i w samej firmie. Są one często oparte o popularne rozwiązania multimedialne, np. platformy internetowe. Można za ich pośrednictwem dokonywać kosztorysowania, zakupów materiałów budowlanych lub zarządzać relacjami w firmie. 

Dzięki platformom klienci firm mogą mieć dostęp do stanów magazynowych cen czy informacji o produktach. Z drugiej strony, poprzez zaawansowany system uprawnień mogą udzielić swoim pracownikom różnych uprawnień do czynności, nad którymi szef firmy ma kontrolę. Zamawianie materiałów budowlanych online pozwala na przyspieszenie procesu budowania, a możliwość złożenia zamówienia przez telefon czy laptop sprawia, że właściciele firm nie są uzależnieni od czasu pracy sklepów, hurtowni czy handlowców, którzy obsługują firmę. Taki model, sprawdza się również w przypadku małych firm – właściciele, którzy często cały dzień spędzają na budowie, mogą w dowolnym momencie z poziomu telefonu dokonać odpowiednich zakupów.

W Polsce jesteśmy na początku drogi wprowadzania e-commerce skierowanego do klientów biznesowych (B2B). Proces wprowadzania tych technologii trwa, eksperci przewidują, że w przeciągu kilku najbliższych lat zyskają one na popularności. Przemawia za tym demografia, coraz więcej młodych osób wchodzi na rynek pracy, powiększa się grono osób dla których rozwój technologii jest naturalnym zjawiskiem, naturalne będzie korzystanie z rozwiązań, które usprawnią tok pracy.

Wypowiedź: Bartosz Pilch, Dyrektor ds. E-commerce i marketingu w SIG dla Newsrm.tv


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *