Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rusza Szkoła Bezpiecznego Internetu

15-09-2011, 08:41

Fundacja i duża firma tworząca oprogramowanie łączą siły, by przeciwdziałać zagrożeniom, które czyhają na dzieci w sieci.

Sonda
Facebook pokona Groupona?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według Norton Online Family więcej niż połowa dzieci miała negatywne doświadczenia w internecie – od pobierania oprogramowania wirusowego do przemocy i nakłaniania przez obcych do spotkań w świecie rzeczywistym. W wyniku takich sytuacji dzieci przede wszystkim czuły złość (36 proc.), smutek (36 proc.), strach (34 proc.) i niepokój (34 proc.). Aby przeciwdziałać tego typu zagrożeniom, firma Symantec rozpoczęła współpracę z Fundacją Kidprotect.pl w ramach projektu Szkoła Bezpiecznego Internetu.

Szkoła Bezpiecznego Internetu certyfikuje ponad 670 szkół – podstawowych, gimnazjów i liceów, które dbają o bezpieczeństwo swoich podopiecznych w sieci. W tym roku eksperci firmy Symantec wraz z Fundacją Kidprotect.pl opracują wspólny program edukacyjny, dotyczący zagrożeń internetowych oraz metod ich zwalczania.

Czytaj też: Co robią dzieci w internecie?

W ramach współpracy przygotowane zostaną materiały edukacyjne, informujące, jak bezpiecznie korzystać z internetu, tablice informacyjne przeznaczone dla szkół oraz broszura prezentująca aplikację Norton Online Family.

We wrześniu pracownicy fundacji, wyposażeni w wiedzę oraz materiały edukacyjne, wyruszą do szkół podstawowych, gimnazjalnych i liceów, aby przeprowadzić szkolenia dla dzieci (na lekcjach), rodziców (podczas zebrań) oraz nauczycieli. Powakacyjna kontynuacja programu Szkoła Bezpiecznego Internetu rozpocznie się konferencją w Lublińcu. Nowa odsłona akcji jako pierwsze obejmie placówki z Sosnowca i Łodzi. Fundacja Kidprotect.pl szacuje, że do końca roku przeprowadzi około 40 spotkań.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR