W Berlinie tworzony jest właśnie cyfrowy obszar testowy dla ruchu miejskiego. Kierowcy będą mogli jeszcze szybciej otrzymywać ostrzeżenia w razie nagłych zdarzeń drogowych, a to nie jedyna zaleta nowego rozwiązania.
reklama
Ze względu na rosnącą liczbę samochodów oraz coraz intensywniejsze prace w kierunku w pełni autonomicznego sterowania pojazdami przy pomocy inteligentnych systemów sterowania ruchem drogowym, poprawa bezpieczeństwa na drodze, staje się coraz bardziej potrzebna. LTE-Vehicle-to-anything (V2X) to nowe rozwiązanie w obszarze bezpośredniej komunikacji w ruchu drogowym, w tym komunikacji pojazd-pojazd, pojazd-infrastruktura lub pojazd-sieć, które ma w tym pomóc.
Rozszerzenie o LTE (Long-Term Evolution) umożliwia bezpośrednią wymianę danych dotyczących ruchu drogowego, bez konieczności przesyłania informacji przez rdzeń sieci, jak miało to miejsce w przypadku standardu 3G. Pojazdy podłączone do internetu mogą teraz jeszcze szybciej dzielić się dokładnymi informacjami z otaczającymi je samochodami, na przykład o położeniu i prędkości innego obiektu.
Technologia transmisji LTE-V2X zostanie wykorzystana na obszarze testowym, przy uwzględnieniu różnych scenariuszy zdarzeń. Będzie to m.in. ostrzeganie o zagrożeniu, np. związanym z pracami drogowymi lub awarią innego pojazdu, elektroniczne sygnalizowanie konieczności hamowania (hamowanie awaryjne) oraz prędkości zalecane przez system sygnalizacji świetlnej.
Źródło: HUAWEI
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|