Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rosną inwestycje szkół w nowoczesne rozwiązania IT

13-08-2010, 11:26

Dane płynące z rynku oraz prognozy ekspertów wskazują na dynamiczny rozwój wizualizerów i związanych z tym inwestycji. W Polsce sprzedaż wizualizerów, jak i tablic interaktywnych, również notuje zauważalne wzrosty.

Sonda
Czy w twojej szkole jest/była tablica interaktywna?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Firma badawcza Futuresource Consulting prognozuje, że w 2010 r. wartość rynku wizualizerów w Europie Zachodniej i USA osiągnie poziom ok. 200 mln dolarów, a w kolejnym roku sprzedaż wizualizerów będzie wyższa aniżeli tablic interaktywnych. Obecnie w USA na osiem klasopracowni przypada jedna wyposażona w wizualizer, jednak w 2011 r. proporcje te zmienią się diametralnie i na trzy pracownie szkolne przypadnie jedna wyposażona w wizualizer.

>> Czytaj też: Interaktywne tablice dla wiejskich gimnazjów

Wzrost zainteresowania nowoczesnymi rozwiązaniami IT ze strony szkół oraz biznesu widać również na polskim rynku, czego dowodzą dane płynące z firmy Veracomp, zajmującej się dystrybucją sprzętu audiowizualnego dla edukacji oraz biznesu. Sprzedaż tablic interaktywnych w pierwszym półroczu br. była aż o 50 proc. wyższa w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Natomiast wzrost sprzedaży wizualizerów w tym samym okresie ukształtował się na poziomie 40 proc. Rozwiązania te trafiły głównie do szkół, które unowocześniają wyposażenie swoich klasopracowni – powiedział Adam Koźbiał, product manager w Veracomp SA.

Tablica interaktywna Cleverboard
fot. - Tablica interaktywna Cleverboard
 Przeprowadzona analiza sprzedaży tablic interaktywnych pokazuje dodatkowo, że zmieniły się preferencje zakupowe dotyczące wielkości pożądanej tablicy. W pierwszym półroczu 2009 r. największym zainteresowaniem cieszyły się tablice interaktywne o mniejszych rozmiarach, a najbardziej popularnymi były urządzenia o przekątnej 72”. Natomiast pierwsze sześć miesięcy 2010 r. przyniosły z kolei inny trend – szkoły inwestowały głównie w tablice interaktywne o przekątnej 78”. Rosła również sprzedaż tablic o większych rozmiarach: przekątne 80” oraz 105” także zyskały na zainteresowaniu ze strony placówek edukacyjnych – dodaje Adam Koźbiał.

>> Czytaj też: Ekran, tablet i szkolna tablica w jednym


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *