Rezygnacja Jobsa bez wpływu na konsumentów

15-09-2011, 10:52

Bardzo niewielki odsetek konsumentów uważa, że rezygnacja Steve'a Jobsa z funkcji szefa Apple'a może zniechęcić ich do kupowania produktów tej firmy - wynika z badań ChangeWave Research. Wygląda na to, że na opinię konsumentów wpłynęły wcześniejsze urlopy zdrowotne byłego szefa Apple'a.

Rezygnacja Steve'a Jobsa z funkcji szefa Apple'a to było coś niezwykłego. Media opublikowały liczne teksty, analizy i felietony dotyczące tego wydarzenia. W mediach pojawiły się  reportaże dotyczące reakcji fanów Apple'a oraz dodatkowe materiały na temat kariery Jobsa, jego wpływu na rynek itd. Biegacz Joseph Tame wyraził swoje podziękowanie dla szefa Apple'a, biegnąc 13-milową trasą w kształcie logo firmy Apple i rejestrując to przy pomocy aplikacji RunKeeper...

Analityków najbardziej zastanawia to, czy rezygnacja Jobsa wpłynie negatywnie na sprzedaż produktów Apple'a. Ostatnie badania firmy ChangeWave Research pokazują, że tak mogło być w przeszłości, ale nie dziś.

Czytaj: PlayBook podzieli losy TouchPada?

Z sondażu przeprowadzonego we wrześniu na grupie 2,2 tys. konsumentów wynika, że tylko 4% konsumentów będzie mniej przekonanych do kupowania produktów Apple'a w przyszłości. 89% badanych uważa, że rezygnacja Jobsa nie będzie miała wpływu na ich decyzje co do kupowania produktów Apple'a.

Firma ChangeWave Research już wcześniej pytała konsumentów o reakcję na rezygnację Jobsa. Jeszcze w roku 2008 niemal co piąty ankietowany (18%) odpowiadał, że będzie mniej skłonny do kupowania produktów Apple'a, jeśli Jobs odejdzie ze stanowiska.

Do zmiany nastawienia konsumentów prawdopodobnie przyczyniły się zwolnienia lekarskie Steve'a Jobsa. Fani Apple'a mogli się dzięki nim oswoić z myślą, że firma funkcjonuje bez legendarnego CEO.

ChangeWave Research zbadała również plany zakupowe firm dotyczące tabletów (w sondażu wzięło udział 1618 przedstawicieli firm). Okazuje się, że 80% ankietowanych ma zamiar zakupić tablety Apple'a. To może oznaczać, że ciężko jest wprowadzić na rynek tablet typowo biznesowy (jak np. Cisco Cius). 10% respondentów wskazało na zamiar zakupu HP TouchPada, ale to urządzenie nie będzie dalej produkowane.

Jeśli chodzi o plany zakupowe konsumentów, to z sondażu przeprowadzonego na grupie 2969 osób wynika, że 85% respondentów myślących o tablecie planuje zakup iPada. Tablety Samsunga, RIM i Motoroli planuje kupić odpowiednio 4%, 2% i 1% konsumentów. Z badań wynika również, że 70% nabywców iPadów jest bardzo zadowolonych ze swoich urządzeń. W przypadku innych tabletów odsetek bardzo usatysfakcjonowanych nabywców wynosi 42%.

Czytaj: Apple chce wstrzymania wojny patentowej z Motorolą


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy