Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Reklama internetowa: czas emisji ma znaczenie

15-05-2009, 09:40

Nie tylko w telewizji i radiu ma znaczenie czas emisji reklam. Większość internautów zwraca na nie uwagę po godzinie 18, ale nieco inny jest optymalny czas reklam internetowych kierowanych do firm – wynika z badań Lightspeed Research, których wyniki potwierdzają obserwacje polskich kampanii.

robot sprzątający

reklama


Według badań, przeprowadzonych przez Lightspeed Research, internauci w Wielkiej Brytanii, niezależnie od wieku, najchętniej zwracają uwagę na reklamy online dopiero po godzinie 18. Można zatem mówić o tzw. "prime time" - czasie szczególnie atrakcyjnym dla reklamodawców – w internecie. Do tej pory medium to nie było badane pod tym kątem.

Również obserwacje polskich kampanii online potwierdzają zależność między decyzjami zakupowymi a porą korzystania z internetu. Wskaźniki różnią się jednak w zależności od rodzaju grupy docelowej (patrz tabelka).

fot. -

Liczba zamówień na produkty, kupowane przez gospodarstwa domowe, wzrasta znacząco po południu. Jednak w przypadku produktów i usług zamawianych przez firmy jest dokładnie odwrotnie – wyjaśnia Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt. - Reklamy takich usług najlepiej działają w godzinach pracy 10-17.

Uwaga poświęcana reklamom zależna jest również od rodzaju aktywności w sieci. Badania pokazują, że większość respondentów zwraca większą uwagę na reklamy podczas dokonywania zakupów internetowych (33%) oraz korzystania z wyszukiwarek internetowych (29%).

Dla porównania reklama w serwisach społecznościowych czy w poczcie nie jest aż tak chętnie oglądana – jedynie co piąty pytany zwraca uwagę na reklamę na tego typu stronach, a 14% respondentów zapoznaje się z komunikatami reklamowymi podczas pisania e-maili.

- Obserwujemy taką zależność w kampaniach linków sponsorowanych prowadzonych w GMailu czy Naszej Klasie. Kampanie te mają niższą od przeciętnej klikalność (CTR) – dodaje Błażej Miernikiewcz.

Większość respondentów w ciągu dnia pracuje i dlatego nie może skupić się na złożonych komunikatach reklamowych. Przed marketerami pojawia się zadanie zainteresowania przekazem reklamowym nie tylko w czasie "prime time", ale także w pozostałym "czasie reklamowym".

Internauci szukają informacji na temat produktów m.in. w wyszukiwarkach, dlatego widoczne jest rosnące zainteresowanie marketingiem w wyszukiwarkach. W Polsce ten trend przejawia się wzrostem wartości krajowego rynku, który w 2008 roku wart był 270 mln złotych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Praktycy.com



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E