Reklama bardziej precyzyjna
Przedsiębiorcy decydujący się na reklamę w Internecie będą mogli dotrzeć do większej liczby klientów w konkretnym rejonie Polski. Wirtualna Polska i NetSprint zawarły porozumienie, którego wynikiem będzie wyświetlanie Linków Lokalnych.
reklama
Reklamodawca będzie mógł wskazać, w jakich województwach pojawiać się będzie jego Link Sponsorowany i będzie mógł kontrolować statystyki jego wyświetlania i używania w czasie całej kampanii reklamowej.
Pojawianie się linku będzie mogło być także związane z używaniem słów kluczowych charakterystycznych dla danych regionów. Bez żadnych dodatkowych opłat będzie można zmieniać treść linków, dodawać i usuwać województwa oraz słowa kluczowe.
Identyfikacja regionu odbywa się na dwa sposoby. Internauta korzystający z wyszukiwarki NetSprint na portalu o zasięgu ogólnopolskim identyfikowany jest w oparciu o numer IP komputera, z którego zadaje zapytanie. Bazę numerów IP, przyporządkowanych do poszczególnych województw i miejscowości, dostarcza firma Gemius S.A.
W przypadku serwisów regionalnych korzystających z wyszukiwarki NetSprint wyświetlane są jedynie te Linki Lokalne, które dotyczą danego województwa.
Link Lokalny adresowany jest przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw. NetSprint.pl był pierwszą wyszukiwarką w Polsce, która w 2004 roku zaoferowała reklamodawcom taką usługę.