Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Publikowanie nazwisk kontrolerów biletów: GIODO wystąpi o zmianę przepisów

15-01-2015, 14:39

Publikowanie nazwisk kontrolerów biletów było dopuszczalne, ale stanowi zbytnią ingerencję w ich prywatność - uznał Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

Wczoraj Dziennik Internautów informował o opublikowaniu nazwisk i adresów kontrolerów biletów przez warszawski ZTM. 

Tych danych nie opublikowano przypadkowo. ZTM prowadził przetarg na usługi kontroli biletów i opublikował informację o wyborze ofert. ZTM był zdania, że nie tylko mógł, ale nawet musiał opublikować te informacje. Nie zmienia to faktu, że publikowanie tylu danych o kontrolerach wydaje się nie w porządku.

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) podjął się przeanalizowania tej sprawy. Dziś poinformował naszą redakcję o zajęciu stanowiska w tej sprawie. 

W związku z upublicznieniem przez ZTM imion, nazwisk i adresów zamieszkania wyłonionych w przetargu kontrolerach uprzejmie informuję, że po wstępnej analizie problemu Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) podjął decyzję, iż wystąpi do ustawodawcy o zmianę obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. W opinii GIODO pozyskiwanie i gromadzenie przez organizatora przetargu danych osobowych, osób biorących w nim udział, w tym adresu zamieszkania, jest uzasadnione i prawnie dopuszczalne. Jednak podawanie do publicznej wiadomości adresu zamieszkania tych osób stanowi zbytnią ingerencję w prywatność.

Z poważaniem,
Małgorzata Kałużyńska-Jasak Dyrektor Zespołu Rzecznika Prasowego

Dziennik Internautów będzie z zainteresowaniem przyglądał się pracom nad ewentualnymi zmianami przepisów. Więcej na temat tej sprawy w tekście pt. Opublikowano nazwiska i adresy kontrolerów biletów. Wolno tak?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:







fot. Freepik