Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przewodnik TP uczy o bezpieczeństwie i reklamuje usługi

17-09-2008, 21:03

Wydany przez operatora przewodnik po świecie nowoczesnych mediów ma pomóc rodzicom nauczyć swoje pociechy korzystania z internetu czy telefonu stacjonarnego. Jednocześnie jednak reklamuje konkretne usługi.

Telekomunikacja Polska rozpoczęła akcję "Bezpieczne media", skierowaną do najmłodszych użytkowników internetu, telewizji czy telefonu oraz ich rodziców i opiekunów. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi dorosłych na zagrożenia i różne aspekty mediów, z których coraz częściej korzystają dzieci. W jej ramach największy polski operator stworzył specjalny przewodnik, dostępny zarówno w internecie, jak i w wersji papierowej we wszystkich salonach.

Jest on podzielony na cztery części - internet, telewizja, telefon komórkowy oraz telefon stacjonarny. W każdej z nich zainteresowani rodzice znajdą podstawowe pojęcia, a także najnowsze trendy i sposoby użytkowania danego medium. Duży nacisk położony został na bezpieczeństwo, nie tylko najmłodszych.

Jego twórcy zwracają uwagę na dużą rolę, jaka w procesie uczenia się dziecka obchodzenia z internetem czy telefonem przypada jego opiekunom. To dorośli powinni stać się przewodnikami swoich pociech w szybko rozwijającym się internecie czy uczyć je właściwego obchodzenia z telefonem komórkowym.

Opiekun dziecka dowie się m.in., jaki zainstalować filtr ochrony rodzicielskiej, czym jest P2P, co symbolizują emotikony czy ile czasu dziecko może bezpiecznie spędzić przed telewizorem. Poradnik pełen jest porad, które dorosłym użytkownikom wydają się oczywiste, dla dziecka jednak są to nowości, dlatego warto pamiętać, by omówić z najmłodszymi wszelkie aspekty korzystania z telefonu czy różnego rodzaju serwisów internetowych.

Telekomunikacja Polska zadbała także o to, by zaniepokojony rodzic miał się do kogo zwrócić o pomoc - bez trudu znaleźć można w tej publikacji numery telefonów czy adresy odpowiednich instytucji, które będą w stanie pomóc.

Operator jednak nie mógł się powstrzymać także przed subtelnym umieszczeniem reklam własnych usług - jako przykłady znaleźć można m.in. neostradę tp, serwis Wirtualna Polska, wideo na żądanie czy Orange.

Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej, powiedział, że dzięki tej publikacji operator chce pomóc rodzicom odkryć zalety nowoczesnych technologii, ale też pokazać, że warto interesować się tym, w jaki sposób dzieci z nich korzystają. Nie jest to bez znaczenia, wziąwszy pod uwagę, że TP jest największym operatorem telefonii stacjonarnej, ma najwięcej klientów szerokopasmowego internetu, a jej sieć komórkowa Orange najwięcej klientów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *