Tele2 Polska nie realizowała wniosków o rozwiązanie umowy z przeniesieniem numeru lub ociągała się z tym. Teraz karę w wysokości 300 tys. zł zapłaci Netia, jako następca prawny tej firmy.
W wyniku przeprowadzonego postępowania administracyjnego UKE ustalił, iż Tele2 Polska w okresie od 6 czerwca do 24 lipca 2008 r. w 3 przypadkach nie przekazała do realizacji złożonych wniosków o rozwiązanie umowy abonenckiej z przeniesieniem przydzielonego numeru. Dotyczyło to abonentów WLR, tj. abonentów przyłączonych do sieci TP, którzy korzystali z usług Tele2.
Ponadto ustalono, iż w okresie od dnia 10 września 2008 r. do 20 marca 2009 r. firma Tele2 przekroczyła terminy realizacji poszczególnych etapów procedury przenoszenia numerów. Również dotyczyło to abonentów WLR, który złożyli wnioski o rozwiązanie umowy abonenckiej z przeniesieniem przydzielonego numeru.
Nie zrealizowanie wniosku dotyczącego przeniesienia numeru stanowi naruszenie Prawa telekomunikacyjnego. Z kolei opóźnienie tej procedury stanowi niewypełnianie przez Spółkę warunków zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego określonych w decyzji Prezesa UKE. W tej sytuacji użytkownicy końcowi zostali narażeni na wydłużenie procedury przenoszenia numeru lub pozbawieni tej możliwości.
Prawo telekomunikacyjne w takich sytuacjach przewiduje wydanie przez Prezesa UKE decyzji nakładającej karę pieniężną w maksymalnej wysokości do 3% przychodów ukaranego podmiotu, osiągniętych w poprzednim roku kalendarzowym.
Netia S.A. jest następcą prawnym Tele2 Polska i z mocy prawa przejęła wszelkie prawa i obowiązki Spółki Przejmowanej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|