Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Problemy z bezpieczeństwem hamują rozwój usług mobilnych - wynika z dorocznego raportu przygotowanego przez firmę McAfee. Z atakami złośliwego oprogramowania zetknęła się ponad połowa międzynarodowych producentów telefonów.

robot sprzątający

reklama


"Próby uczynienia mobilnego ekosystemu bardziej otwartym przyniosły pierwsze sukcesy, jednak ataki na sieci i urządzenia są coraz bardziej złożone i wyrafinowane" - twierdzi Victor Kouznetsov, wiceprezes McAfee Mobile Security. Ponad 40% przebadanych producentów przyznaje, że miało do czynienia ze wszystkimi najpowszechniejszymi rodzajami zagrożeń. Najczęstsze są ataki spamem głosowym i tekstowym, na które podatne są niemal wszystkie urządzenia mobilne - w ubiegłym roku tego rodzaju incydenty dotknęły ponad milion telefonów.

Nastąpił również istotny wzrost liczby problemów z oprogramowaniem i treściami pochodzącymi od niezależnych dostawców - przedwcześnie udostępnione aplikacje powodowały poważne przeciążenia sieci i zawieszanie się urządzeń. 48% producentów potwierdza, że koszty związane z aktualizacją oprogramowania i przywracaniem sprawności zaatakowanych urządzeń mają istotny wpływ na ich działalność.

36% ankietowanych firm podkreśla, że incydenty związane z bezpieczeństwem miały negatywny wpływ na wizerunek ich marki, zaś niemal jedna trzecia utrzymuje, że problemy z bezpieczeństwem spowodowały istotny spadek ich wiarygodności lub zadowolenia klientów. Nasilanie się problemów z bezpieczeństwem budzi wątpliwości co do potrzeby tworzenia nowych usług i funkcji.

Czterech na pięciu producentów (81%) obawia się o bezpieczeństwo transakcji finansowych realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. 69% badanych nie jest pewnych bezpieczeństwa procesu instalowania aplikacji, a 66% niepokoi kwestia bezpieczeństwa sieci bezprzewodowych Wi-Fi i Bluetooth.

Znamienne jest to, że aż trzy czwarte producentów uważa, że to oni sami - wraz z operatorami - powinni ponosić koszty związane z zapewnieniem bezpieczeństwa, a jedynie 12% oczekiwałoby tego od użytkowników. Ponad dwie trzecie producentów (69%) jest przekonanych, że najskuteczniejszym sposobem ochrony jest wbudowanie zabezpieczeń w telefony.

Badanie objęło ponad 30 producentów urządzeń mobilnych z całego świata. Pełny tekst raportu można uzyskać na stronie internetowej McAfee (format PDF).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Filtrowanie spamu po polsku

Źródło: McAfee



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E