Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Prezes Próchnika zaskoczony dużym zainteresowaniem zakupami odzieży wysokiej klasy przez internet

NEWSERIA 25-02-2015, 10:29

Spółkę pozytywnie zaskoczył sukces jej e-sklepu. "Jeżeli mogę formułować jakieś zarzuty wobec siebie, to na pewno będą one dotyczyły obszaru internetowego" – przyznaje Rafał Bauer, prezes zarządu Próchnika.

robot sprzątający

reklama


e-sklep Próchnik

– Rynek odzieżowy w Polsce cały czas rośnie, jak dowodzą dane makro – mówi Rafał Bauer. – Polacy ubierają się coraz lepiej, co mnie bardzo cieszy. Mogę to oceniać z perspektywy 11 lat w tej branży i widać tu skok międzyplanetarny. Jest to bardzo dobry prognostyk na przyszłość, czego probierzem są dane ze stycznia.

Sprzedaż sklepów Próchnika przekroczyła w styczniu 4,5 mln zł, co oznacza wzrost o 58 proc. w stosunku do stycznia 2014 roku. O ile dobre styczniowe wyniki tradycyjnych sklepów Próchnika wynikają z realizowanej strategii, o tyle spółkę pozytywnie zaskoczył sukces jej e-sklepu. Tam wprawdzie sprzedaż przekroczyła tylko symboliczne 141 tys. zł, ale od razu na starcie, co jak na debiut jest - zdaniem prezesa firmy - bardzo dobrym wynikiem.

– Jeżeli mogę formułować jakieś zarzuty wobec siebie, to na pewno będą one dotyczyły obszaru internetowego  przyznaje prezes Próchnika. – Przez kilka lat uważałem, że jest to rynek, który jakkolwiek rośnie i ma olbrzymie znaczenie, to w przypadku odzieży męskiej, a w szczególności tej droższej, raczej szybko nie przyniesie interesujących rezultatów. Otwarcie sklepów internetowych Rage Age Próchnika jesienią ubiegłego roku dowiodło, że jednak to założenie należało zweryfikować wcześniej. Te przychody rosną cały czas i myślę, że kanał internetowy w przypadku odzieży jest bardzo ważnym kanałem, dużo ważniejszym, niż uważałem.

Dlatego Próchnik zapowiada, że gros środków marketingowych będzie przeznaczane na rozwój kanału internetowego. Tym bardziej że wielu klientów, zanim zrobi zakupy w sklepie fizycznym, wcześniej ogląda produkty w sieci. Prezes Próchnika zaznacza także, że spółka ostrożnie będzie podchodzić do uruchamiania nowych placówek stacjonarnych, inwestując głównie we wzrost wydajności w już istniejących obiektach.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Newseria