Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zaprezentował raport „Internet Rzeczy w Polsce”. Zjawisko to, nazywane także Internet of Things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów rozwojowych światowej gospodarki przyszłości.
Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego Internetowi Rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z IoT oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.
Internet Rzeczy to ekosystem, w którym różnego rodzaju urządzenia – np. rzeczy osobiste, AGD, urządzenia oświetleniowe czy grzewcze – komunikują się ze sobą korzystając ze standardów przesyłania danych. Jak podaje raport IAB Polska, już dziś 77% badanych korzysta z domowego WiFi, a 86% jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia. – Internauci są bardzo dobrze przygotowani na adaptację Internetu Rzeczy, a jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w segmencie rozwiązań dla inteligentnego domu, takich jak sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem czy też zużyciem energii elektrycznej – ocenia Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska. – Obecnie 40% badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie IoT, a 50% deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń.
Internet Rzeczy można wykorzystać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy w motoryzacji, ale również w kulturze (muzea, kina) czy w miejscach skupiających konsumentów (hotele, lotniska, galerie handlowe). Jak podaje raport, 49% badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41% będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.
Premiera Raportu „Internet Rzeczy w Polsce” odbyła się 8 września podczas #13 IAB Expert Panelu. Towarzyszył jej panel dyskusyjny z udziałem ekspertów wyspecjalizowanych w tematyce Internetu Rzeczy z Dentsu Aegis Network Polska, GoldenSubmarine, Grupy Wirtualna Polska, Ifinity, Laboratorium Interaktywnych Technologii i SAS. Dyskusja dotyczyła szans oraz zagrożeń, jakie niesie za sobą Internet Rzeczy: barier rozwojowych, sposobu monetyzacji i wykorzystania IoT w marketingu, a także ochrony prywatności.
Raport „Internet Rzeczy w Polsce” można pobrać ze strony IAB Polska.
Poniżej retransmisja z #13 Expert Panelu: Internet Rzeczy w komunikacji marketingowej
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Filmowcy: Prawo sześciu ostrzeżeń nie działa. Trzeba je zastąpić czymś innym
|
|
|
|
|
|