Badacze zaobserwowali, że cyberprzestępcy wykorzystują rosnące zainteresowanie grami wideo, rozprzestrzeniając szkodliwe oprogramowanie za pośrednictwem fałszywych kopii najpopularniejszych gier. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy zaatakowanych w ten sposób zostało ponad 930 tysięcy użytkowników sieci. Ponad jedna trzecia ataków opierała się na popularności tylko trzech gier.
reklama
Obecnie w gry online gra około jedna na dziesięć osób żyjących na tym świecie. Podobnie jak inne rodzaje rozrywki cyfrowej, gry wideo stanowią obszar podatny na nadużycia, takie jak naruszenie praw autorskich czy nielegalne serwisy torrentowe.
Obecnie rosnącym zagrożeniem jest wykorzystywanie popularnych marek gier w celu zamaskowania rozprzestrzeniania szkodliwego oprogramowania. Wiele topowych gier wideo jest dostępnych na cyfrowych platformach dystrybucji, a te nie zawsze potrafią rozpoznać, czy przesyłane do nich pliki oprogramowania stanowią legalne pliki gier, czy zamaskowane szkodliwe programy.
Badacze z firmy Kaspersky postanowili przyjrzeć się dokładnie zainfekowanym plikom wykrytym w 2018 r. oraz w pierwszej połowie 2019 r. Na czele listy gier najczęściej wykorzystywanych przez cyberprzestępców znalazł się „Minecraft”. Szkodliwe oprogramowanie podszywające się pod tę grę stanowiło około 30% ataków, których celem było ponad 310 tysięcy użytkowników. Na drugim miejscu uplasowała się gra „GTA V”, która została wykorzystana do zaatakowania ponad 112 tysięcy użytkowników. Trzecia lokata przypadła grze „Sims 4” (niemal 105 tysięcy zaatakowanych).
Według badaczy przestępcy próbowali również podstępnie nakłonić użytkowników do pobrania szkodliwych plików podszywających się pod gry, które nie pojawiły się jeszcze w sprzedaży. Wykryto fałszywe wersje co najmniej 10 gier przed ich oficjalną premierą, przy czym w 80% przypadków cyberprzestępcy wykorzystywali takie tytuły jak „FIFA 20”, „Borderlands 3” oraz „Elder Scrolls 6”.
Specjaliści zalecają podjęcie następujących działań, aby nie paść ofiarą szkodliwych programów podszywających się pod gry wideo:
Źródło: Kaspersky
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Czy automatyzacja może negatywnie wpłynąć na stabilność budżetową państw?
|
|
|
|
|
|