Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pracownicy odwiedzający serwisy społecznościowe mogą zagrozić bezpieczeństwu sieci przedsiębiorstw - alarmuje firma Trend Micro, opierając się na badaniach przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Japonii.

Badania obejmujące 1,6 tys. użytkowników firmowych komputerów wykazały, że 19% respondentów (w porównaniu z 15% w ubiegłym roku) odwiedzało serwisy społecznościowe. W ostatnim raporcie Threat Roundup and Forecast Trend Micro uznał te serwisy za główny cel cyberprzestępców, którzy do przynoszących zysk ataków wykorzystują ich interaktywność i popularność.

Liczba zagrożeń związanych z technologią Web 2.0 osiągnęła w styczniu 2008 roku niemal 1,5 miliona, w porównaniu z niewiele ponad milionem zagrożeń w grudniu 2007 roku. Serwisy społecznościowe stają się siedliskiem oprogramowania typu adware i spyware, w wielu znaleziono wbudowane kody kierujące użytkowników na fałszywe strony w celu kradzieży ich tożsamości.

W Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech liczba pracowników, którzy przeglądają serwisy społecznościowe w pracy, rośnie szybciej w dużych niż w małych firmach. Inaczej jest w Japonii, gdzie pracownicy małych firm odwiedzają serwisy społecznościowe częściej niż ich koledzy zatrudnieni w wielkich przedsiębiorstwach.

Warto odnotować, że pracownicy mobilni częściej korzystają z aplikacji Web 2.0 niż osoby pracujące w biurze. W latach 2007-2008 wzrósł także odsetek użytkowników urządzeń mobilnych, którzy przyznali się do wysyłania pocztą internetową poufnych informacji, najbardziej w Wielkiej Brytanii (z 30% do 49%) oraz w Niemczech (z 51% do 64%). Spośród użytkowników komputerów stacjonarnych przyznało się do tego 45% badanych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Trend Micro