Każda firma, bez względu na wielkość i branżę, jest zagrożona cyberatakiem. Obecnie udział w szkoleniu o RODO i hasła na 12 znaków nie są już wystarczającymi działaniami zapobiegającymi atakom przestępców, którzy wybrali drogę online. Czy jednak istnieje sposób, aby firmowe bazy danych były bezpieczniejsze?
reklama
Kwestia cyfrowego bezpieczeństwa stanowi jeden z najważniejszych tematów naszych czasów. W ciągu ostatnich lat zaobserwowano nieustanne zwiększanie się liczby cyberataków, co w Polsce niestety nie przełożyło się równolegle na zwiększenie działań im zapobiegających.
W związku z niedawno wprowadzonymi regulacjami Unia Europejska ustanowiła kary za utratę danych osobowych, które sięgają nawet 20 milionów euro. Choć już ta kwota jest astronomiczna, to znacznie gorsza bywa utrata reputacji i zaufania klientów, skutkująca nierzadko rychłym upadkiem biznesu. Co zatem zrobić, aby się zabezpieczyć przed naruszeniem danych?
1. Audyt bezpieczeństwa
Zlecenie profesjonalistom przygotowania audytu to pierwszy krok, który zwiększa poziom bezpieczeństwa zarówno obecnych, jak i przyszłych klientów, odwiedzających stronę firmy. Pokazuje on ponadto poziom dojrzałości organizacyjnej i poczucia odpowiedzialności przedsiębiorcy.
2. Testy penetracyjne
Przeprowadzenie testów penetracyjnych pozwoli odnaleźć w systemie bezpieczeństwa miejsca narażone na ataki, a także zwiększy świadomość odnośnie ryzyka związanego z atakami cyberprzestępców.
3. Wdrożenie zmian
Czy jednak same testy wystarczą? Nie. Przeprowadzenie testów daje przedsiębiorcy jedynie obraz tego, co stanowi słabe punkty w jego ochronie. To z kolei powinno być impulsem do tego, aby te słabe strony umocnić – zadbać o dodatkowe zabezpieczenie miejsc potencjalnie zagrożonych, naprawić błędy i zwiększyć technologiczną warstwę bezpieczeństwa.
4. Szkolenie pracowników
Dokształcanie pracowników jest bardzo ważnym elementem dbania o właściwą ochronę danych. W Polsce mamy do czynienia z niską świadomością zagrożeń związanych z cyberprzestępczością, co przekładać się może na niefrasobliwość lub zbytnią naiwność przy kontakcie z potencjalnym zagrożeniem.
5. Edukacja klientów
Edukowanie klientów, użytkowników strony czy też aplikacji, odnośnie tego, jak powinni korzystać z platformy, żeby wszystkie operacje na niej przeprowadzane były bezpieczne jest niezwykle istotne. Problemem przy zabezpieczaniu danych może nie być niechęć użytkowników do dbania o własne bezpieczeństwo, lecz fakt, iż nie wiedzą jak to robić, gdyż firma nie dostarcza im o tym odpowiednich informacji.
Źródło: SerwerSMS.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|