Zakończyła się faza rejestracji firm do konkursu promującego dobre praktyki w handlu elektronicznym. Ponad 1400 przedsiębiorstw stara się o tytuł Bezpiecznego eSklepu, który świadczyć będzie o wysokiej jakości i rzetelności dostarczanych przez nich usług.
reklama
W piątek, 4 lutego, zakończył się pierwszy etap konkursu Bezpieczny eSklep prowadzonego przez Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM), który od lat obserwuje i analizuje sektor e-gospodarki. Przedsięwzięcie cieszy się wielką popularnością. Jego honorowym patronem został Minister Gospodarki Waldemar Pawlak. Przedsiębiorcy biorący udział w konkursie zgłaszali swoje firmy do oceny m.in. pod kątem przejrzystości umów, bezpieczeństwa danych klientów czy jakości informacji o sprzedawanych towarach.
– Zainteresowanie konkursem przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Było tak duże, że zdecydowaliśmy się przesunąć termin składania wniosków. Łącznie zgłosiło się ponad 1400 sklepów. Konkurs wchodzi teraz w drugi etap, w którym zweryfikujemy kandydujące firmy. Część z nich będzie musiała uzupełnić przesłane dane. Wstępnych wyników prac można spodziewać się dopiero w połowie marca, gdyż zależy nam na rzetelnej ocenie sklepów biorących udział w konkursie – mówi Kinga Szewczyk, pomysłodawczyni Konkursu Bezpieczny eSklep.
Spośród wszystkich zgłoszonych kandydatur zostanie wyłoniona krótka lista sklepów, do których może zostać wysłana ankieta mająca na celu zdobycie dodatkowych informacji o codziennym zachowaniu sklepów wobec ich klientów.
Uczestnicy konkursu starają się o prestiżowe wyróżnienie potwierdzające stosowanie dobrych praktyk handlowych, sprzyjających wzrostowi zaufania do robienia zakupów w internecie. Jednym z podstawowych warunków dokonywania transakcji między ludźmi jest obustronne przeświadczenie o dopełnieniu przez drugą stronę warunków kontraktu. Według badań przeprowadzonych przez Ceneo na ponad 150 tys. polskich internautów 73% z nich obawia się bycia oszukanym przez e-sprzedawców.
Pomimo braku zaufania, liczba sklepów internetowych dynamicznie wzrasta (w 2007 roku mówiło się o 2,5 tys., a w 2009 o 7,5 tys.), dlatego takie akcje, jak ta przeprowadzana przez Instytut Logistyki i Magazynowania, są bardzo ważne dla polskiej gospodarki. Rosnąca ilość sklepów internetowych świadczy o ich konkurencyjności i atrakcyjności ich cen dla portfela przeciętnego Polaka. Podniesienie zaufania do sprzedaży internetowej może okazać się korzystne nie tylko dla przedsiębiorców, ale i całego społeczeństwa.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*