Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ponad 100 mln dol. na cele charytatywne od Microsoftu

08-02-2012, 12:59

Pracownicy Microsoftu przekazali w ubiegłym roku 100,5 miliona dolarów na cele charytatywne - poinformowała firma w swoim oświadczeniu. Bez wątpienia istotny w tym przypadku był dobry przykład ze strony szefostwa korporacji.

robot sprzątający

reklama


Tylko w ubiegłym roku pracownicy Microsoftu wsparli ponad 18 tysięcy organizacji charytatywnych z całego świata. Jest to jeden z najlepszych wyników w historii firmy.

Czytaj także: Marka Microsoftu przekona do tabletów z Windowsem 8?

Od czasu startu programu wspierania potrzebujących w 1983 roku Microsoft zebrał na ten cel łącznie ponad 946 milionów dolarów. Warto dla porównania podać, że pracownikom firmy Apple w ciągu roku udaje się zgromadzić zaledwie kilkanaście milionów dolarów. Kalifornijska korporacja, której przychody znacznie przekraczają 100 miliardów dolarów, uruchomiła jednak program tego typu stosunkowo niedawno.

Świetny przykład, jeśli chodzi o działalność charytatywną, pracownikom Microsoftu daje jej były dyrektor generalny Bill Gates. Od 2007 roku przeznaczył on na filantropię 28 miliardów dolarów, co stanowi 48% jego aktualnego majątku. Wkład taki miał się przełożyć na uratowanie życia 5,8 miliona ludzi.

Co ciekawe, aż 64% wszystkich pracowników Microsoftu (ponad 35 tysięcy) jest aktywnych w programie "Employee Giving". Jego uczestnicy muszą w ciągu roku przekazać co najmniej 25 dolarów na cele charytatywne bądź przepracować na rzecz tego typu organizacji minimum 10 godzin. Większość ze 100,5 miliona dolarów udało się zebrać w październiku, gdy korporacja zainicjowała kampanię na rzecz wspierania potrzebujących.

Czytaj także: Microsoft: Powinno się unikać wtyczek dla przeglądarek


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Microsoft