W ubiegłym roku w sklepach internetowych kupiliśmy średnio 16 tanich produktów na łączną sumę 367 euro. Wydaliśmy na nie aż o 35 proc. więcej niż w roku 2009.
Europejczyk robiący zakupy online wydał w 2010 roku średnio 1072 euro, o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Kupił za nie 25 produktów – wynika z badania przeprowadzonego przez Centre for Retail Research na zlecenie porównywarki cenowej Kelkoo.
Polacy z 367 euro wydanymi średnio na 16 produktów uplasowali się na ostatnim miejscu w UE. Najczęściej też decydowali się na tanie, kosztujące nie więcej niż 20 euro produkty.
Ale za to dynamika wzrostu internetowego rynku zakupów jest u nas najbardziej imponująca. Ubiegły rok – skok o 35 proc., w tym – o kolejne 33 proc. I rynek ten ma być wart już 4,5 mld euro. Zakupy online stanowiły w zeszłym roku 2,5 proc. całkowitej wartości handlu w Polsce.
Wciąż jednak na zakupy w sieci zdecydował się zaledwie jeden na trzech Polaków. Reszta obawia się skomplikowanych procedur i nie jest przekonana do samego bezpieczeństwa takiej formy zakupów.
Więcej w Gazecie Prawnej w artykule Polskie sklepy internetowe rosną najszybciej w Europie
Sylwia Czubkowska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|