Polskie firmy liczą na sukces iPada

GazetaPrawna.pl 24-08-2010, 08:50

Producenci e-czytników, dystrybutorzy e-książek i wydawcy szykują się do jesiennej ofensywy. Jednak bez pomocy operatorów komórkowych i Empiku nie rozkręcą rynku.

Firmy handlujące e-bookami chcą wykorzystać atmosferę, jaka zapanowała przed polską premierą iPada, tabletu firmy Apple. Liczą, że zainteresowanie gadżetem skieruje uwagę klientów na e-czytniki, tak jak trzy lata temu premiera iPhone’a stworzyła rynek dotykowych smartfonów.

iPad do dłuższego czytania książek tak naprawdę się nie nadaje, bo jego ekran męczy wzrok. Liczymy jednak, że dzięki niemu zwiększy się zainteresowanie e-książkami mówi Mikołaj Małaczyński, prezes i współzałożyciel razem z Mateuszem Frukaczem spółki Legimi zajmującej się dystrybucją e-booków. Małaczyński uważa, że debiut gadżetu Apple pomoże mocniej zaistnieć jego działającej zaledwie od czerwca firmie.

Takie same oczekiwania mają inni gracze: Kolporter, Grupa PWN z platformą dystrybucji e-booków iFormat, a także Empik.

W podboju rynku e-booków przeszkadzają wysokie ceny urządzeń. Za pierwszy polski e-czytnik – stworzony przez kieleckiego Kolportera eClicto – trzeba zapłacić 899 złotych. Onyx kosztuje około 1,5 tys. zł. Dla porównania: najtańsza wersja Kindle w USA, gdzie siła nabywcza klientów jest dużo większa niż w Polsce, staniała do 139 dolarów.

– Im większa będzie oferta, tym niższe ceny – mówi Maciej Topolski, rzecznik Kolportera, tłumacząc, dlaczego urządzenie jest tak drogie.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Polskie firmy liczą na sukces iPada

Michał Fura

gazeta prawna


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag iPadtag firmytag eClictotag ebookitag e-bookitag czytnikitag Apple
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930