Połowa z 200 największych polskich firm IT zanotowała wzrost sprzedaży w 2009 roku - wynika z najnowszego raportu "Computerworld Top 200".
Na początku 2009 roku firma Sybase Polska przeprowadziła badania na temat rynku IT i światowego kryzysu. Wówczas uważano, iż kryzys będzie miał ograniczony wpływ na inwestycje w IT w 2009 roku – 66 proc. respondentów uważało, że nie wpłynie on na planowane inwestycje.
Sytuacja wśród liderów tegorocznego rankingu wygląda miernie. Spośród dziesięciu największych przedsiębiorstw w Polsce wzrost przychodów zdołali wypracować jedynie Komputronik SA oraz Asseco Poland SA. W przypadku Komputronik SA uzyskany rezultat był ponad 14 proc. lepszy niż rok wcześniej. Przychody tej spółki przekroczyły w 2009 roku 798 mln zł. Asseco Poland SA wypracowała zysk netto na poziomie 373 mln zł wobec 322 mln zł rok wcześniej, co stanowi 16% wzrostu.
- Rok 2009 był dla nas szczególny ze względu na swoistą ucieczkę do przodu przed skutkami światowego kryzysu - mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA. - Z kolei w tym roku główny nacisk kładziemy na obniżanie kosztów działalności, co pozwoli nam na optymalne wykorzystanie pozycji, którą wypracowaliśmy dzięki wcześniejszym inwestycjom – dodaje.
Według autorów raportu "Computerworld Top 200" polski rynek IT zamknął ubiegły rok spadkiem w wysokości około 10 proc. Jego wartość wyniosła 10,3 mld USD w porównaniu do 11,4 mld USD rok wcześniej. Sprzedaż sprzętu skurczyła się o 19 proc., natomiast wzrósł popyt na oprogramowanie (0,5 proc.) oraz usługi (około 2 proc.).
Sprzedaż sprzętu nadal jest podstawowym źródłem przychodów dla rodzimej branży IT, stanowiąc aż 54 proc. wartości całego rynku. Według 73 proc. firm ankietowanych przez redakcję Computerworld rok 2010 będzie lepszy dla polskiej branży IT. IDC Polska prognozuje, że tegoroczny wzrost całego rynku wyniesie około 3 proc.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|