Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

To drugie ostrzeżenie, jakie Komisja Europejska wystosowała do rządu w Warszawie. Oprócz nas 11 innych państw także nie dopełniło swoich obowiązków w tym zakresie. Polsce ponownie grozi skarga do Trybunału Sprawiedliwości.

robot sprzątający

reklama


Państwa członkowskie Unii Europejskiej miały czas do 19 grudnia 2009 roku na wdrożenie do krajowego porządku prawnego postanowień zawartych w dyrektywie medialnej. Jej celem jest przystosowanie krajowego ustawodawstwa w zakresie nadawców radiowych i telewizyjnych do wymogów ery cyfrowej. Dyrektywa wprowadza przepisy w zakresie telewizji cyfrowej przez internet, usługi wideo na żądanie i telewizji mobilnej.

W terminie zmieściły się zaledwie trzy państwa - Belgia, Rumunia oraz Słowacja. W stosunku do 23, którym się to nie udało, już w styczniu wystosowane zostały odpowiednie wnioski o udzielenie informacji.

Do tej pory aż 12 państw, w tym Polska, nie dopełniło nałożonego na nie obowiązku lub też nie powiadomiło formalnie Komisji Europejskiej o wdrożeniu postanowień dyrektywy do przepisów krajowych. W tej sytuacji KE podjęła decyzję o skierowaniu swoich opinii do dwunastu krajów. Brak odpowiedzi w ciągu najbliższych dwóch miesięcy skutkować może wniesieniem skargi do Trybunału Sprawiedliwości.

Przypomnijmy, że w tym miesiącu Komisja skierowała już jedną skargę przeciwko Polsce. Dotyczy ona niewdrożenia przez nasze państwo dyrektywy w zakresie zapewnienia szerokiego i równego dostępu do różnego rodzaju informacji, jakimi dysponują polskie władze. Chodzi o tzw. informacje sektora publicznego obejmujące np. mapy cyfrowe, prognozy pogody, informacje prawne, o ruchu drogowym, finansowe, gospodarcze i inne dane, ważne ze społecznego i gospodarczego punktu widzenia.

>> Czytaj więcej: Polska jako pierwszy kraj UE pozwana za blokowanie dostępu do informacji rządowych

Unijna dyrektywa upraszcza i ujednolica przepisy prawne w zakresie usług audiowizualnych, co powinno umocnić europejską branżę telewizyjną, a także zachować najwyższe standardy ochrony konsumentów na jednolitym unijnym rynku. Pozwala ona na dopuszczenie nowatorskich form reklamy (np. z wykorzystaniem poliekranu czy też lokowania produktu), zapewniając dodatkowe źródła przychodów producentom i dostawcom programów.

Z pełnym tekstem dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/13/UE
z dnia 10 marca 2010 r. w sprawie koordynacji niektórych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich dotyczących świadczenia audiowizualnych usług medialnych (dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych) w języku polskim można zapoznać się w serwisie Eur-Lex.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *