Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polska premiera Apple Pay - systemu mobilnych płatności zbliżeniowych

09-07-2018, 21:56

19 czerwca polską premierę miał system płatności, którego twórcą jest gigant z Cupertino. Według doniesień banków udało się mu zdobyć spore grono użytkowników. Są tacy, którzy sądzą, że rozwiązaniu da się zdominować rynek mobilnych płatności zbliżeniowych. Jednak konkurencja nie śpi.

robot sprzątający

reklama


Obecnie nową formę płatności - Apple Pay - udostępniło swoim klientom 8 polskich banków. Wszystko wskazuje, że prace nad kolejnymi wdrożeniami są w toku. Polski oddział Mastercard podał informację, że rozwiązanie powinno być wkrótce dostępne także dla osób posiadających konto w PKO BP. Nad integracją nowej technologii pracuje również Allegro.

Liczba użytkowników tego typu rozwiązań ma wzrosnąć z około 241 milionów obecnie do niemal 450 milionów w ciągu najbliższych 2 lat. Głównymi konkurentami Apple w tym zakresie są Samsung i Google, ale według Juniper Research, kawałek tego atrakcyjnego tortu chcą zgarnąć dla siebie nie tylko najwięksi gracze na rynku - analogiczne systemy płatności oferują również m.in. Xiaomi, Huawei, Fitbit czy Garmin.

Płatności zbliżeniowe w formie znanej z kart płatniczych również będą się dynamicznie rozwijać. Raport przewiduje, że rynek ten zwiększy się z 440 milionów użytkowników obecnie do 760 milionów w 2020 roku. Co ciekawe, Polska ma swój wyraźny udział w płatniczej rewolucji. Według danych NBP, Polacy posiadają obecnie ponad 29 milionów kart z funkcją zbliżeniową, którymi można zapłacić w ponad 500 tysiącach dostępnych terminali. Taki obraz sytuacji stawia nasz kraj wśród liderów płatności tego typu.

Źródło: PayLane


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *