Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Spada liczba internautów, którzy zamierzają obchodzić to święto - donosi firma Gemius SA. Ci, którzy jednak podjęli taką decyzję, przeznaczą na ten cel więcej pieniędzy niż przed rokiem, wynika z badań przeprowadzonych w pierwszych dniach lutego 2006 r.

konto firmowe

reklama


O Walentynkach słyszeli prawie wszyscy internauci - z badania firmy Gemius wynika, że święto miłości znane jest 99 proc. respondentów. Co jednak ciekawe, w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła liczba osób, które zamierzają obchodzić to święto - obecnie jest to 58% internautów.

Oczywiście najczęściej w tym dniu uczucia okazujemy swojej "drugiej połówce" - na taką odpowiedź wskazało 78 proc. badanych. W dalszej kolejności okazujemy uczucia osobom, które się nam podobają lub znajomym. Walentynki to także doskonała okazja do tego, aby swoje uczucia zakomunikować rodzicom, rodzeństwu oraz innym członkom rodziny.

Najpopularniejszym sposobem celebrowania dnia świętego Walentego wciąż jest obdarowywanie się prezentami. Taką odpowiedź wskazało 42 procent internautów. Trochę mniejszą popularnością cieszy się wysyłanie kartek miłosnych (27 proc.), wspólne odwiedzanie restauracji i kawiarni (23 proc), czy kupowanie kwiatów (23 proc.).

W przypadku składania życzeń, najczęstszym sposobem ich przesłania będzie w tym roku SMS (45 proc.) wynika z badania Gemius SA. Kartki pocztowe lub e-mail ma zamiar wysłać po 35 proc. badanych. Natomiast na najbardziej naturalną formę wyrażania uczuć - czyli bezpośrednio, twarzą w twarz - zdobędzie się jedynie 32 proc. internautów.

Nikogo raczej nie zdziwi wynik badania, w którym to kobiety (62 proc.) okazały się większymi romantyczkami i to one częściej niż mężczyźni (55 proc.) zamierzają obchodzić Walentynki. To również płeć piękna, częściej niż "brzydsza", deklaruje kupno upominku bliskiej osobie (odpowiednio 46 proc. i 39 proc.). Panowie trzymają się przede wszystkim tradycyjnych prezentów - obdarują swoje wybranki kwiatami (40 proc. w stosunku do 3 proc. kobiet), ale za to są gotowi wydać znacznie więcej niż panie na walentynkowy prezent. 31 proc. internautów zamierza przeznaczyć na ten cel od 100 do 200 zł, za to internautki (46%) od 20 do 50 zł.

Jakich prezentów mogą spodziewać się zakochani? Wyniki badania pokazują, że najbardziej popularnymi upominkami podczas tegorocznych Walentynek będą maskotki (32 proc.), słodycze (23 proc.) oraz perfumy (otrzyma je co 5 obdarowywana osoba). Warto przy okazji podkreślić, że w porównaniu z ubiegłym rokiem liczba internautów zainteresowanych zakupami za pośrednictwem internetu nieznacznie wzrosła - informuje firma Gemius SA.


Badanie zostało przeprowadzone w dniach 2-6 lutego na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. W ramach badania zebrano 1 959 kwestionariuszy wypełnionych do końca przez losowo wybrane osoby powyżej 15 roku życia.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Cotygodniowe migawki Opery

Źródło: Gemius