Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Połowa konsumentów postrzega bezpieczeństwo i prywatność, jako przeszkody przed wdrożeniem IoT

18-01-2016, 17:23

Badania przeprowadzone przez firmę Accenture pokazują, że około 47% konsumentów w 28 krajach unika zakupu urządzeń IoT (Internet of Things – Internet Rzeczy) ze względu na brak zabezpieczeń i pewności ochrony ich prywatności. Natomiast, gdy 62% badanych uważa, że są one zbyt drogie.

robot sprzątający

reklama


„Bezpieczeństwo staje się dokuczliwym problemem, ponieważ konsumenci mogą zrezygnować z urządzeń i usług IoT, ze względu na obawy związane z bezpieczeństwem” twierdzą autorzy raportu. „Ponad dwie trzecie ankietowanych zdaje sobie sprawę z ostatnich naruszeń bezpieczeństwa, takich jak ataki hakerów, kradzież danych lub przejęcie urządzeń. Spośród konsumentów świadomych ataków hakerów i posiadających lub planujących zakup urządzeń IoT w ciągu najbliższych pięciu lat 18% postanowiło odłożyć używanie tych urządzeń i usług związanych aż do momentu uzyskania gwarancji bezpieczeństwa.”

24% ankietowanych postanowiło odłożyć zakup inteligentnych urządzeń lub subskrypcji usług z powodu obaw o bezpieczeństwo. Większość „obaw związanych z bezpieczeństwem” pochodzi z Indonezji (60%), RPA i Chin (58%). Oznacza to, że inteligentne technologie nie mają zaufania wśród klientów, którzy nie chcą by ingerowały one we wrażliwe dane.

Consumer Technology Association (CTA), organizator największych na świecie targów elektroniki użytkowej CES przewiduje, że w Stanach Zjednoczonych sprzedaż urządzeń inteligentnych do domu wzrośnie o 21% czyli do 8,9 mln sztuk w 2016 roku, generując tym samym 1,2 mld przychodów.

Konsumenci w badaniach wskazują, że cena to najwyższa bariera odgradzająca od zakupu przedmiotów technologii IoT, ponieważ są one zbyt drogie. Na rynkach „dojrzałych” cena gra mniejszą rolę, gdy jednocześnie na rynkach „wschodzących” (Rosja, Rumunia, Filipiny) cena jest największą barierą.

*Badanie Accenture przeprowadzono w Internecie w październiku i listopadzie 2015 roku na 28.000 klientach z 28 krajach, w tym z Australii, Brazylii, Kanady, Chin, Czech, Francji, Niemiec, Węgier, Indii, Indonezji, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Filipin, Polski, Rumunia, Rosji, Arabii Saudyjskiej, Słowacji, Republiki Południowej Afryki, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E