Ogłoszone przez Polkomtela wyniki finansowe potwierdzają jego pierwszą pozycję wśród operatorów telefonii komórkowej. Mimo marginalnego wzrostu liczby klientów, znacząco udało się poprawić kluczowe wskaźniki.
Polkomtel S.A. ogłosił wyniki finansowe za rok 2010. Firma osiągnęła przychody w wysokości 7,67 mld złotych, co plasuje ją na pierwszym miejscu wśród operatorów telefonii komórkowej. Jednocześnie należy zaznaczyć, że wartość ta była o 1,3 proc. niższa niż w roku poprzednim. Operator sieci Plus podkreśla, że było to wynikiem polityki regulacyjnej Urzędu Komunikacji Elektronicznej, polegającej na obniżeniu stawek za zakańczanie połączeń. Podjęta w roku 2009 decyzja miała swoje skutki finansowe także w pierwszej połowie 2010 roku.
Na rekordowo wysokim poziomie był także wynik EBITDA - 2,83 mld złotych, co stanowiło poprawę w stosunku do roku 2009 o 6,0 proc. Był to też najlepszy wynik wśród dostawców telefonii mobilnej. Jednocześnie z 34,4 do 36,9 proc. wzrósł udział EBITDA w przychodach. Zysk netto wzrósł z 0,98 do 1,11 mld złotych, czyli o 13,2 proc.
Liczba klientów na koniec 2010 roku osiągnęła poziom 14.056 tys., co oznacza skromny wzrost o zaledwie 18 tys. osób. Operator może być jednak zadowolony z poprawy struktury klientów. Z 7,24 do 7,46 mln (o 3 proc.) wzrosła liczba osób opłacających abonament. Jednocześnie o taki sam wskaźnik spadła liczba klientów przedpłaconych. Polkomtel podkreśla, że spadek ten spowodowany jest przede wszystkim racjonalizacją bazy klientów, czyli odłączaniem tych nieaktywnych, a także przechodzeniem innych na abonament.
Operator chwali się, że posiada największą bazę klientów kontraktowych - o 7 proc. większą niż w Orange oraz o 10 proc. większą niż w Erze. Udział Polkomtela w segmencie klientów płacących na abonament wynosi 31,8 proc. Ich udział w bazie klientów operatora wynosi obecnie 53 proc. i cały czas rośnie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*