Studenci z Uniwersytetu Gdańskiego otrzymali wyróźnienie w konkursie Google Online Marketing Challenge. Nie było łatwo. W konkursie startowało 1650 drużyn z 47 państw.
Konkurs Google Online Marketing Challenge odbywał się w formie praktycznego ćwiczenia, dzięki któremu studenci zyskali w ramach zajęć bezpośrednie doświadczenia z reklamą w Internecie. Zespoły studentów otrzymały kupony o wartości 200 USD z przeznaczeniem na reklamę Google AdWords. Ich zadaniem było nawiązanie współpracy z lokalną firmą i opracowanie dla niej skutecznej kampanii reklamowej w internecie.
Studenci Uniwersytetu Gdańskiego, z Wydziału Ekonomii pod opieką mgr Macieja Kosa, opracowali kampanię marketingową dla sklepu internetowego oferującego niszowy produkt – ręcznie malowaną porcelanę. Podczas trwania kampanii w AdWords dziesięciokrotnie więcej osób dziennie odwiedzało sklep internetowy klienta niż przed rozpoczęciem działań marketingowych. Reklama sklepu wyświetlała się na pierwszym lub drugim miejscu obok rezultatów wyszukiwania, przy czym tygodniowy budżet kampanii udało się zmniejszyć o 35%.
Wszystkie uczestniczące w konkursie zespoły studentów miały trzy tygodnie na zaplanowanie i wdrożenie strategii reklamy w internecie, a następnie przesłanie raportu o kampanii do międzynarodowego jury składającego się z profesorów. Na podstawie specjalnego algorytmu stworzonego przez Google powstał ranking 150 czołowych zespołów z całego świata zakwalifikowanych do półfinału.
Pod uwagę brano skuteczność kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny lokalnego przedsiębiorstwa, a także liczbę konwersji i aktywność na stronie. Najlepszych 10 spośród 150 zespołów zostało następnie poddanych ocenie profesorów, którzy wyłonili zwycięzców konkursu.
W konkursie zwyciężyły zespoły z University of Western Australia, Universität Bern ze Szwajcarii, The Pennsylvania State University (USA) poraz Australian Graduate School of Management.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|