Filmy, seriale i programy telewizyjne to najpopularniejsze rodzaje treści, za jakie płacą Polacy w sieci. Podczas jednego z ostatnich badań ponad połowa ankietowanych konsumentów zadeklarowała taki zakup w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
reklama
Polacy wpisują się w europejskie i światowe trendy związane ze streamingiem: 72% Europejczyków właśnie tak ogląda swoje ulubione filmy i seriale (w Polsce to 58% odbiorców). Warto zwrócić uwagę na fakt, że Polska znajduje się w pierwszej szóstce krajów Unii Europejskiej pod względem dostępności usług audiowizualnych na żądanie.
Czym kierują się Polacy wybierając platformę streamingową? Przede wszystkim zwracają uwagę na ilość dostępnych tytułów (72%), możliwość obejrzenia ich na komputerze (47%) lub urządzeniu mobilnym (42%). Dla 34% istotne jest także, czy dana platforma daje dostęp do wielu filmów i seriali na raz.
Wśród oglądanych przez Polaków seriali telewizyjnych i filmów, najpopularniejsze kategorie to komedie (75% ankietowanych oglądało je w ciągu ostatnich 3 miesięcy), filmy/seriale akcji (64%) i dramaty (52%). Co ciekawe, prawie tyle samo mężczyzn i kobiet ogląda horrory (odpowiednio 39%. i 38%).
Według najnowszego badania PwC Polska, polski rynek mediów i rozrywki może osiągnąć wartość nawet 13,4 mld dol. do końca 2022 roku – w porównaniu do oczekiwanych 10,6 mld dol. na koniec 2018 roku.
Badanie przeprowadzono na 25 rynkach i około 25 000 konsumentów na całym świecie (n=1000 dla każdego kraju). Badanie obejmowało wywiad w terenie oraz internetowy kwestionariusz ilościowy. Przeprowadzono je na zlecenie PayPal w 2018 roku przez SuperData Research. Badane kraje: Argentyna, Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Czechy, Francja, Niemcy, Grecja, Hong Kong, Węgry, w Indie, Izrael, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Polska, Rosja, RPA, Hiszpania, Szwecja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania.
Źródło: PayPal
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|