Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta Polska eliminuje papier i ogranicza zużycie zasobów naturalnych

28-02-2024, 10:02

W ubiegłym roku Poczta Polska wdrożyła wewnętrzny program ekologiczny „Poczta bez papieru”. Zakładał on m.in. digitalizację procesów i dokumentów oraz powszechne wykorzystanie cyfrowych narzędzi i technologii. W wyniku wprowadzonych zmian ilość drukowanych stron na urządzeniach monitorowanych zmniejszyła się o ponad 26 proc. rok do roku.

Porównując ilość zamówionego papieru w 2023r. w stosunku do 2022r., w całej spółce odnotowano spadek o 26 proc. tj. 92 740 ryz (ponad 46 mln kartek). Zmniejszenie zamówień w samych jednostkach eksploatacyjnych wyniosło 25 proc. tj. 82 091 ryz (ponad 41 mln kartek).

Dzięki ograniczeniu wydruków zmalało zużycie nie tylko papieru, ale także tonerów do drukarek. Szacuje się, że zaoszczędzono w ten sposób ok. 23 tys. tonerów w całej spółce.

Poczta Polska eliminuje papier i ogranicza zużycie zasobów naturalnych

W wewnętrznych sprawach służbowych, pracownicy korzystają aktualnie z szeregu e-systemów wspierających elektroniczny obieg dokumentów i informacji, pracę zespołową oraz przechowywanie zasobów. Na szeroką skalę korzystają także z podpisów elektronicznych. Do świata cyfrowego przeniosły się również spotkania i dyskusje.

Bez używania papieru większość pracowników zarządza także swoimi sprawami kadrowymi. Mogą oni elektronicznie potwierdzić obecność w pracy, znaleźć informacje nt. wynagrodzenia i jego składników, rozliczyć wyjazdy służbowe i delegacje, złożyć wniosek urlopowy i wniosek o prace poza biurem. W specjalnym panelu dla pracowników widoczne są informacje nt. zwolnień lekarskich czy przypisanego mienia służbowego. Na szeroką skalę elektronicznie realizowane są także szkolenia.

Na platformy elektroniczne przeniosła się także w dużej mierze współpraca z kontrahentami. Gdy jest to możliwe, umowy zawierane są elektronicznie. W ten sposób prowadzone są również postępowania przetargowe. W ten sposób prowadzi także korespondencję z urzędami.

Poczta Polska cyfryzuje także swoje usługi dla klientów. Już dziś wiele spraw związanych m.in. z nadawaniem i odbiorem przesyłek można załatwić zdalnie, bez wychodzenia z domu. Spółka ma w swojej ofercie także cyfrowe odpowiedniki listów poleconych tj. usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego – e-Doręczenia (służą do komunikacji elektronicznej z podmiotami publicznymi) i Q-Doręczenia (do komunikacji pomiędzy firmami, przedsiębiorcami, stowarzyszeniami, adwokatami oraz osobami fizycznymi).

Korzyści wynikające z cyfryzacji procesów na coraz większą skalę już są odczuwalne. Należą do nich m.in. oszczędność czasu, usprawnienia i przyśpieszenie realizacji zadań, oszczędności finansowe oraz pozytywny wpływ na środowisko. Program „Poczta bez papieru” jest nadal realizowany.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *