Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Play sprzedaje podpisy elektroniczne

25-06-2008, 13:11

Od 20 czerwca w salonach Play-Germanos można kupić zestawy do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Firma chcę w ten sposób przyciągnąć do swojego salonu przedstawicieli firm. Integracja e-podpisu z telefonami to plany na dalszą przyszłość.

robot sprzątający

reklama


Play zawarł umowę partnerską z Unizeto Technologies S.A, dzięki której w 366 salonach Play-Gemanos można zakupić zestaw do składania bezpiecznego podpisu CERTUM.

Podpis elektroniczny jest odpowiednikiem podpisu własnoręcznego i umożliwia identyfikację osoby, która taki podpis złożyła. W Polsce podpisu elektronicznego można używać m. in. do korespondencji z ZUS, pozyskiwania wypisów z KRS i komunikowania się z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.

Zestawy CERTUM, które można kupić także w salonach Play dostępne są w dwóch wariantach: standard z czytnikiem kart kryptograficznych oraz zestaw CERTUM bez czytnika - dedykowany dla osób posiadających komputer wyposażony w czytnik kart kryptograficznych. Oba warianty będą sprzedawane w dwóch rodzajach: ważność na 1 rok i ważność na 2 lata.

Za zestaw CERTUM standard z certyfikatem ważnym przez rok trzeba zapłacić 296 zł netto (361,12 zł brutto). Za zestaw z certyfikatem na dwa lata - 359,00 zł (437,98 zł brutto). Zestawy bez czytnika kosztują: 268 zł netto (326,96 zł brutto) na rok oraz 314 zł (383,08 zł brutto) na dwa lata.

Rzecznik Play Marcin Gruszka powiedział Dziennikowi Internautów, że na chwilę obecną jego firma nie planuje wprowadzenia e-podpisu na karcie SIM. Jest to opcja rozważana w ramach długofalowego rozwoju współpracy z Unizeto.

Zapytany o powód podpisania takiej umowy Marcin Gruszka odpowiedział, że Play dysponuje dobrze zorganizowaną siecią sprzedaży, na której firmy sprzedające podpis elektroniczny mogą na tym zyskać. Oczywiście przy okazji Play może proponować ich klientom swoje usługi.

Od 1 maja 2008 r., ustawa z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, nakłada na wszystkie urzędy administracji publicznej obowiązek obsługi interesantów drogą elektroniczną z wykorzystaniem podpisu elektronicznego, a od 21 lipca 2008 r. płatnicy składek ZUS mają możliwość składania elektronicznych deklaracji rozliczeniowych z wykorzystaniem certyfikatu kwalifikowanego.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: Play