Play wyraźnie przyspieszył tempa. Najpierw operator poinformował o nowej ofercie prepaid, aby dziś ogłosić związany z nią konkurs. Podjęte działania mogą ostro pokrzyżować szyki konkurencji w postaci nowej marki Plusa - 36 i 6, która robi wszystko by mocno zaistnieć na polskim rynku......A może chodzi po prostu o zwiększenie wyników sprzedaży? W aktualizacji tekstu umieściliśmy stanowisko sieci 36,6.
JAK SKORZYSTAĆ Z PROMOCJI?
Aby skorzystać z nowej oferty należy stać się posiadaczem Startera Nowy Play Na Kartę 3 zł. Operator zapowiada, że będzie go można zdobyć jedynie podczas akcji samplingowych, odbywających się na terenie całego kraju. Wspomniany starter będzie rozdawany za darmo. Play zaznacza przy tym, iż produkt nie jest przeznaczony na sprzedaż.
Po aktywacji startera użytkownik otrzyma 3 zł do wykorzystania. Połączenia wychodzące będą ważne przez 7 dni, natomiast połączenia przychodzące przez 14 dni. Każda osoba, która aktywuje starter będzie mogła uruchomić usługę Bonus 120 w okresie od 24. czerwca do 24. lipca.
Bonus 120 ma proste założenia: co miesiąc, począwszy od dnia aktywacji, do 1. sierpnia 2010 roku użytkownik usługi będzie otrzymywał pakiet złotówek w wysokości 5 zł brutto. Jedynym warunkiem jaki musi spełnić, by dalej korzystać z promocyjnych doładowań jest utrzymywanie aktywnego konta na połączenia wychodzące. W przeciwnym razie usługa jest dezaktywowana.
W regulaminie usługi czytamy, że:
Pakiet złotówek przyznawany w ramach usługi "Bonus 120" nie wpływa na ceny usług podstawowych zależnych od sumy dotychczasowych doładowań oraz na okres ważności połączeń wychodzących. Nie wykorzystany w danym miesiącu kalendarzowym promocyjny pakiet złotówek nie przechodzi na kolejny miesiąc.
Środki z usługi "Bonus 120" są rozliczane po innych Ofertach Promocyjnych, z których korzysta użytkownik, a przed Pakietem Złotówek.
Usługę można aktywować m.in. poprzez wybranie krótkiego kodu: *111*16*1# lub korzystając z internetowego serwisu operatora.
PLAY MOBILE KONTRA 36.6
Ciężko odpędzić się od myśli, iż nowa propozycja Play przypomina ofertę sieci 36,6, która w skrócie przedstawia się następująco:
Mówisz masz - za każde 2 sekundy połączenia spoza sieci 36,6 użytkownik otrzymuje 1 sekundę do wykorzystania w sieci Plus
Esy floresy - za 3 zł miesięcznie użytkownik może bez ograniczeń SMS-ować ze wszystkimi numerami w sieci Plus
Chill bill - za odsłuchanie bloku reklamowego i odpowiedź na pytanie z nim związane użytkownik otrzymuje 1 zł na swoje konto. Maksymalnie można zarobić w ten sposób 10 zł miesięcznie.
Wespół wzespół - im więcej znajomych jednocześnie przejdzie do sieci 36,6, tym dłużej będa mogli rozmawiać ze sobą po 15 groszy za minutę.
W przypadku sieci 36,6 użytkownik zapłaci 60 groszy za minutę rozmowy do wszystkich sieci, a za wysłanie jednej wiadomości SMS lub MMS 15 groszy. W Play koszt wykonania 1 minutowej rozmowy do dowolnej sieci kosztuje 59 groszy. SMS i MMS pochłoną odpowiednio 18 i 20 groszy z konta użytkownika. Przypomnijmy, że zgodnie z nową taryfą czwartego operatora im więcej (przez cały czas korzystania z usług) użytkownik wyda na doładowania tym korzystniejsze będą stawki za połączenia (szczegóły dostępne na stronie operatora).
Play oferuje podobną usługę do Esów floresów z 36,6 z tą różnicą, że za każde dwie pełne minuty odebranego połączenia z innych sieci klient otrzymuje 1 minutę do wykorzystania z użytkownikami sieci Play i krajowymi numerami stacjonarnymi.
Podobnie jak w przypadku marki Polkomtela wprowadzona usługa pomaga rozwiązać odwieczny problem młodych użytkowników - brak środków na koncie. O to, czy jest to przypadek i jak na konkurencję reagują operatorzy Dziennik Internautów spytał rzeczników prasowych spółek.
MARCIN GRUSZKA - PLAY
Marcin Gruszka poinformował DI, że przygotowania do uruchomienia nowej usługi trwały kilka miesięcy i w żadnym wypadku nie jest to odpowiedź na debiut rynkowy marki 36,6. Co więcej, pojawienie się kolejnej marki nie zrobiło na czwartym operatorze dużego wrażenia: "Strach to uczucie obce teamowi PLAY" - skwitował z uśmiechem nową markę Gruszka.
Rzecznik Play nie komentuje oferty konkurencji. Przyznaje jednak, że spoty reklamowe są przygotowane w ciekawy sposób, który może spodobać się grupie docelowej. Z wypowiedzi Marcina Gruszki wynika, że obecnie Play nie ma opracowanego planu działania walki o klientów z grupy docelowej 36.6:
Damy radę, ale o metodach wolę w tym momencie nie mówić. Ważne, że rynek się rozwija, konkurencja się zmienia - to wszystko tylko z korzyścią dla klientów, a to bardzo nas cieszy.
Marcin Gruszka zdradził ponadto w rozmowie z Dziennikiem Internautów, że już niedługo pojawi się nowy, "bardzo fajny produkt, który znowu zamiesza na rynku".
BIURO PRASOWE 36.6 - AKTUALIZACJA (04.07.2008)
W poprzednich publikacjach tekstu nie przedstawiliśmy stanowiska spółki Polkomtel, bowiem biuro prasowe nie przesyłało nam swoich odpowiedzi. Dziś otrzymaliśmy odpowiednie informacje i przekazujemy je czytelnikom.
Rafał Ceranowicz - Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii Marketingowej ds. Simplus Indywidualny pisze:
Aktualnie oferta 36.6 realizuje pokładane w niej ambicje jeśli chodzi o poziom aktywacji nowo pozyskiwanych klientów, który wciąż rośnie. Polkomtel jest zadowolony z rosnącej popularności marki 36.6 szczególnie wśród młodych ludzi, z myślą, o których budowaliśmy (...) koszyk usług oferowany w ramach oferty 36.6. Nasi użytkownicy coraz częściej doceniają walory oferty 36.6 pozwalające swobodnie kontaktować się ze wszystkimi zwłaszcza w kontekście myśli przewodniej marki "Braku problemu pustego konta".
Oferta Play "Bonus 120" jest interesująca jednak pamiętajmy, że jest ona jedną z wielu tego typu ofert proponowanych na rynku telefonii mobilnej, natomiast głównym wyróżnikiem marki 36.6 na tle konkurentów jest wysoki poziom innowacyjności produktów w niej oferowanych.
W 36.6 są oczywiście przewidziane plany rozwoju marki, nie jest to jednak bezpośrednio związane z wprowadzeniem przez Play oferty "Bonus 120", a bardziej z przygotowaną przez nas długoterminową strategią rozwoju dla tego produktu.
AKTUALIZACJA (27.06.2008)
W dniu dzisiejszym biuro prasowe Play poinformowało o uruchomieniu konkursu dla nowego startera - "Gadżety za SMS". Przez 30 kolejnych dni, poczynając od dnia dzisiejszego użytkownicy będą mogli wygrać telefony Sony Ericsson C902, Playsety (telefon + karta SIM) oraz pendrive'y 1GB.
Co ciekawe - a zarazem nietypowe - w regulaminie czytamy, że:
Konkurs organizowany jest w 10 aglomeracjach na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej - Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Poznań, Trójmiasto, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice.
Szczegóły konkursu dostępne na stronie: http://web.playmobile.pl/pl/play-karta/promocje/wyscig-zbrojen/
WALKA I DBANIE O DOBRO KLIENTA CZY SŁABA SPRZEDAŻ?
Tak naprawdę można odnieść wrażenie, iż Play dba o dobro klienta - za darmo rozdaje startery, dzięki czemu teoretycznie każdy, kto będzie miał ochotę wypróbuje usługi sieci i być może zdecyduje się zostać z nią na dłużej.
Patrząc z nieco innej perspektywy wynika, że Play próbuje podbić liczbę aktywnych kart SIM, których do końca roku - wedle założeń - ma być 2 miliony. Zwiększanie liczby klientów jest coraz trudniejsze, biorąc pod uwagę, że dotychczasowi użytkownicy mogą z oferty zrezygnować. Tymczasem rozdawanie darmowych starterów, rozłożenie informacji prasowej na dwie wiadomości (które przecież można było wysłać razem) to działania służące temu, by o operatorze... a może o darmowych starterach było głośniej?
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|