reklama
Przeważająca większość Polaków nie jest świadoma możliwości wynikających z korzystania z usług „wirtualnego kuriera”. Takie podejście wynika z przeświadczenia kreowanego w latach 90. przez firmy kurierskie, że nadanie przesyłki jest tak kosztowne, że nie stać na to „zwykłego Kowalskiego”. W rezultacie, obecnie 48% rynku przesyłek opanowane jest przez Pocztę Polską oraz Pocztex.
Zdaniem Moniki Rząca-Łączkowskiej z Serwis-paczkowy.pl rynek platform usług kurierskich dopiero się w Polsce rozwija. Obecnie udział tego sektora w całej branży usług kurierskich szacowany jest poniżej błędu statystycznego, co jest spowodowane m.in. niskimi nakładami na promocję ze strony tego typu podmiotów.
- Niedługo sytuacja na polskim rynku platform usług kurierskich podobna będzie jednak do rynku angielskiego, gdzie przy 75 milionach mieszkańców ok. 750 tysięcy przesyłek rocznie nadawanych jest tylko przez jedną platformę oferującą tego typu usługi kurierskie – prognozuje Monika Rząca-Łączkowska.
W takich krajach, jak Francja czy Wielka Brytania, udział procentowy platform usług kurierskich w rynku jest na poziomie 3%. Obywatele państw Europy Zachodniej chętniej korzystają z usług „wirtualnego kuriera” niż z państwowej poczty. Platformy kojarzą się im bowiem z solidnością i rzetelnością, a także atrakcyjną ceną.
- Wpływ na społeczny odbiór i postrzeganie firm kurierskich ma także długość istnienia tego rynku. W Polsce branża kurierska działa od ok. 20 lat, a w Europie Zachodniej obecna jest od lat 50. XX wieku – dodaje Monika Rząca-Łączkowska.
„Wirtualny kurier” ma być dobrym rozwiązaniem zarówno dla przewoźnika, jak i użytkowników tego rozwiązania. Główną zaletą platformy usług kurierskich jest niższa cena za nadanie przesyłki niż nadanie jej bezpośrednio u przewoźnika. Dodatkowo „wirtualny kurier” pozwala na zaoszczędzenie czasu. Klient nie musi nawet wychodzić z domu – wystarczy komputer oraz dostęp do internetu.
Platformy usług kurierskich są narzędziem również dla podmiotów gospodarczych. Małe i średnie firmy nie chcą podpisywać umów bezpośrednio z przewoźnikiem, ponieważ wiąże się to z deklaracją liczby nadawanych przesyłek. Warto w tym wypadku skorzystać z usług brokera kurierskiego, z którym nie podpisuje się żadnej umowy. Wówczas nadanie pojedynczej paczki będzie kwestią wypełnienia specjalnego formularza zamieszczonego na stronie internetowej.
Korzyści ze współpracy z platformą usług kurierskich ma także przewoźnik. Uzyskuje on przede wszystkim większy wolumen obrotu przesyłkami, których nadawcami są klienci indywidualni.
- Firmy kurierskie są głównie nastawione na współpracę z dużymi zleceniodawcami, a cena za wysyłkę pojedynczej paczki jest wysoka. Skutkuje to małym udziałem procentowym klientów indywidualnych w obrotach firm kurierskich. Współpraca z „wirtualnym kurierem” powoduje – mimo niższej ceny uzyskanej za przewóz – wzrost obrotów, ponieważ klienci detaliczni nie są skłonni do korzystania z usług bezpośrednio u przewoźnika z powodu mało atrakcyjnej ceny za pojedynczą przesyłkę – mówi Monika Rząca-Łączkowska.
Dodatkowo przewoźnik nie odpowiada za działania związane z pozyskiwaniem klientów, ich rozliczeniem oraz promocją usług. Wszystkie te czynności wykonywane są przez pracowników brokera kurierskiego.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*