Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Należąca do Telekomunikacji Polskiej sieć Orange jest najczęściej wykorzystywaną w firmach. Nie ma jednak dużej przewagi nad pozostałymi dwoma dużymi graczami - Erą oraz Plusem.

Co trzy miesiące Pentor przeprowadza badanie wykorzystania telefonii komórkowej i oferowanych przez nią usług przez polskie firmy. Bierze w nim udział około 1500 firm, wybieranych losowo z system REGON, reprezentujących cały rynek klientów instytucjonalnych.

Wynika z niego, że 95 procent badanych firm i instytucji korzysta z usług operatorów sieci telefonii komórkowych. Oprócz usług głosowych czy mobilnego dostępu do internetu, wykorzystują one także bramki SMS oraz rozwiązania telemetryczne (machine-to-machine, czyli systemy alarmowe, terminale kart płatniczych czy też urządzenia pomiarowe).

Sonda
Z usług którego operatora korzysta firma, w której pracujesz?
  • Orange
  • Plus
  • Era
  • Play
  • inna
  • nie ma służbowych komórek
wyniki  komentarze

Najwięcej firm deklaruje korzystanie z usług sieci Orange - w 42 procentach z nich jest przynajmniej jedna karta tego operatora. Na drugim miejscu jest Era (31 proc.), a dalej Plus (28 proc.) oraz Play (5 proc.). W przypadku usług głosowych czołówka wygląda identycznie, udziały poszczególnych operatorów są jednak rozłożone bardziej równomiernie - Orange ma 34,5 proc., Plus 32,8 proc., natomiast Era 29,5 proc.

>> Czytaj także: Orange: Stacjonarny i komórka w jednym 

Również w przypadku mobilnego dostępu do internetu nie widać, by któryś z operatorów szczególnie dominował na rynku. Widoczna jest przewaga sieci należącej do Telekomunikacji Polskiej, lecz jest ona niewielka - 34,2 proc. kart SIM z dostępem do sieci aktywnych jest w usługach Business Everywhere oraz Orange Free. W przypadku Blueconnect dla Firm oraz Blueconnect wskaźnik ten jest na poziomie 30,3 proc. O 0,4 pkt. proc. więcej kart działa w usługach iPlus dla Firm oraz iPlus.

Kontrakty na obsługę dużych firm bądź instytucji są zazwyczaj dość lukratywne oraz prestiżowe. Operatorzy oferują im często bardzo atrakcyjne ceny, licząc, że zostanie to zrekompensowane poprzez usługi dodatkowe, z których korzystać będą pracownicy. Dla klientów oznacza to jednak zazwyczaj niższe koszty usług telekomunikacyjnych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Pentor