Już prawie połowa Polaków robi zakupy w sieci, co potwierdzają badania CBOS. Ta liczba wzrasta z roku na rok, a sklepy online przyciągają klientów licznymi rabatami i wyprzedażami. Każdy, kto chce zaoszczędzić na zakupach, powinien zmienić swoje upodobania i korzystać częściej z ofert sklepów internetowych.
reklama
Rynek e-commerce w Polsce
Polska to zdecydowany lider w tym sektorze, biorąc pod uwagę Europę Środkowo-Wschodnią. Internet to właściwie jedno z najważniejszych miejsc sprzedaży. Walka o klienta online jest coraz większa, a konkurencja sprawia, że właściciele biznesów starają się coraz bardziej przyciągnąć konsumentów. W raporcie Divante 74% z nich przyznało, że proponuje newsletter, aby konsumenci mogli być na bieżąco z nowymi produktami w firmie oraz promocjami. W 70% sklepów istnieje możliwość zostawienia komentarza dotyczącego transakcji, dzięki czemu przedsiębiorstwo wie, jak ludzie oceniają kupowanie w sieci, ale jest to także cenna informacja dla innych użytkowników czy zdecydować się na zakup. Co więcej, z raportu MEC Mobile Raport wynika, że 2/3 polskich internautów posiada smartfona a 1/3 tablet, więc na rynek m-commerce jest dostarczanych coraz więcej aplikacji, które ułatwiają mobilny zakup. Firmy, spoglądają na zachowanie i potrzeby klientów, dostosowują do niego swoją ofertę. Dodając do tego liczne zniżki na zakupy w tym sklepie, możemy być pewni, że wybieramy najlepiej. Jakie czynniki pozwolą nam na jeszcze przyjemniejsze transakcje?
Dzień, w którym dokonuje się zakupu
Nabywamy produkty w sieci pod wpływem chwili – przeglądając produkty, trafiamy na taki, który najbardziej nam odpowiada, więc ląduje w koszyku. Jeśli jednak nie jest to towar pierwszej potrzeby i możesz chwilę się wstrzymać z dokonaniem zakupu, poczekaj na „lepsze czasy”. Większe pole do popisu w temacie oszczędzania sklepy oferują w konkretne dni. Bardzo znany jest tzw. „Black Friday”, który jest oficjalnym dniem rozpoczęcia sezonu sprzedaży przedświątecznej. Wiele amerykańskich stron, m.in. amazon.com oferuje gigantyczne zniżki, a łowcy promocji jak najszybciej starają się dokonać zakupu, aby nikt ich nie ubiegł. Można przy tym zaoszczędzić ogromne sumy pieniędzy. Wielkie promocje można również znaleźć w czasie, np. Halloween lub Nowego Roku, kiedy przedsiębiorstwa również taniej sprzedają swoje produkty.
Wykorzystanie newslettera oraz mediów społecznościowych
Newsletter, o którym mowa była wcześniej, to bardzo ważna forma komunikacji firmy z klientem w Internecie. Na adres e-mail przyjdzie Ci powiadomienie o nowych promocjach dostępnych w sklepie w następujące dni, a Ty będziesz mógł spojrzeć czy jest tam jakiś towar, na który długo polowałeś, ale czekałeś na idealną sytuację – oto i ona. Zerknięcie na to zajmie Ci kilka sekund, więc nie tracisz na to w ogóle czasu, a możesz zyskać bardzo dużo, jeśli znajdziesz coś interesującego. Ważna jest także aktywność przedsiębiorstw w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Facebooku. Bywa, że można tam znaleźć wpis informujący o zniżkach lub wziąć udział w losowaniu jakiegoś produktu. Odpowiednie korzystanie z social media zapewni Ci zawsze najświeższe informacje dotyczące promocji i kodów rabatowych na zakupy w danej firmie.
Kupuj więcej, minimalizując koszty dostawy
Zdarza się, że jeszcze większy rabat otrzymamy, nabywając większe ilości produktów. Warto zapytać znajomych lub członków rodziny czy nie byliby zainteresowani kupnem danego towaru. W każdym sklepie internetowym większe zakupy są tożsame z większym oszczędzaniem. Zamawianie dla kilku osób w tym samym czasie minimalizuje koszt dostarczenia przesyłki. Nieważna, jaka ilość towaru, cena za dostawę jest zawsze taka sama. Biorąc kilka egzemplarzy dla bliskich, można więc zaoszczędzić nie tylko na samym produkcie, ale także na przesyłce.
Kupony rabatowe i inne promocje
Aby jeszcze bardziej obniżyć cenę zakupu, sklepy dają możliwość skorzystania z kodów rabatowych oraz zniżek na zamawiane produkty. Cieszą się one coraz większą popularnością, ponieważ sklepy współpracujące z witrynami internetowymi za ich pomocą zachęcają klientów do odwiedzenia sklepu i zrobienia w nim zakupów. Sklepy z każdej branży, chcące w ten sposób pozyskać konsumentów, można znaleźć na CoupoRando. To portal, który sprawi, że zakupy staną się jeszcze przyjemniejsze i pozwolą Ci na większe obniżki. Warto tylko nadmienić, że promocje to wyprzedaż asortymentu dostępnego w sklepach, a kody rabatowe to kupony pozwalające obniżyć wartość składanego zamówienia. Odwiedź stronę, wybierz właściwą kategorię oraz sklep i ciesz się oszczędzaniem dzięki zakupom przez Internet.
Oszczędzanie a osobowość
Psychologia biznesu jest w tej kwestii bezlitosna – jeśli nie umiesz oszczędzać, jest to związane z cechami Twojej osobowości. Ta nieumiejętność jest bezpośrednio powiązana z tendencją do impulsywnego działania. W ten sposób wydaje się większe pieniądze na jedzenie, papierosy i inne używki. Receptą dla takich osób są zakupy przez Internet. To one pozwalają oszczędzać i zmienić nawyki. Coraz więcej sklepów, także te z produktami spożywczymi, decyduje się na wprowadzenie sprzedaży przez Internet. To jest szansa dla tych nie do końca gospodarnych, aby móc coś zmienić w swoim życiu i zacząć oszczędzać na zakupach, które do tej pory robili w tradycyjny sposób.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|