W ubiegłym roku był opóźniony co piąty lot nad Europą, a ponad 50 tysięcy pasażerów musiało dodatkowo czekać na lotniskach co najmniej dwie godziny na swój samolot. Według prognoz ten trend będzie się w kolejnych latach nasilał z powodu szybko rosnącego ruchu lotniczego. Nie wszyscy pasażerowie wiedzą, co robić w takiej sytuacji i czego mogą oczekiwać od przewoźnika. Dostrzegła to jedna z firm ubezpieczeniowych, przygotowując przydatną i darmową usługę.
reklama
Europa Ubezpieczenia – firma specjalizującą się w ubezpieczeniach turystycznych – uruchomiła usługę „Asystenta Lotu”, która wspiera podróżnych w przypadku opóźnienia lub odwołania ich lotu.
Usługa jest darmowa i mogą z niej skorzystać klienci, którzy podczas zakupu ubezpieczenia podróżnego ITravel podadzą numery i daty lotów, którymi wybierają się w podróż lub wypoczynek za granicą. W przypadku wystąpienia opóźnienia, podróżni uzyskają SMS-em i e-mailem informacje o przysługujących im prawach, takich jak np. prawo do posiłku, noclegu lub zwrot pieniędzy za bilet. Dodatkowo mogą dowiedzieć się, czy ich zdarzenie kwalifikuje się do uzyskania odszkodowania w ramach przepisów unijnego rozporządzenia 261/2004. Rekompensata za opóźniony lub odwołany lot - w zależności od długości trasy – wynosi od 250 do 600 euro.
Uruchomienie usługi Asystenta Lotu było możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z platformą technologiczną GIVT, specjalizującą się w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty. W tym celu GIVT stworzył zaawansowany system oceny lotów i ich opóźnień w oparciu o technologię big data i machine learning, który umożliwia automatyczną weryfikację zdarzeń lotniczych w czasie rzeczywistym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|