Wykonywanie bezpłatnych połączeń na telefony stacjonarne w kraju i za granicą umożliwia nowy serwis o nazwie Reklamofon. Wszystkie połączenia uzyskane za pomocą serwisu sponsorowane są przez reklamy wideo wyświetlane w trakcie trwania rozmowy.
reklama
Jak zapewnił Dziennik Internautów Piotr Surmacki, doradca ds. strategii opisywanego serwisu, użytkownicy usługi nie muszą obawiać się wtrącania reklam w rozmowy: Nie przeszkadzamy użytkownikom w trakcie rozmowy, więc nie będziemy przerywali rozmów w żadnym momencie.
Mimo to, żeby porozmawiać, trzeba będzie obejrzeć reklamę. Gwarancję odebrania przekazu reklamowego przez użytkowników daje w przypadku opisywanego serwisu specjalny mechanizm. Zegar, w który należy kliknąć, pojawia się na ekranie co losowo wybrany okres - od 60 do 120 sekund, wyświetla się przez 10 sekund. Jeżeli w tym czasie użytkownik nie kliknie w zegar, to jego połączenie jest rozłączane.
Twórcy usługi mają ambicje, by stała się ona w przyszłości konkurencją dla telefonii stacjonarnej. Na to liczymy, ale oczywiście zawsze będą ludzie, którym nie będzie przeszkadzało to, że muszą płacić za swoje rozmowy telefoniczne. My naszą ofertę kierujemy do tych osób, które jak coś jest darmowe, to chętnie z tego korzystają - wyjaśnia Piotr Surmacki.
Darmowe usługi w sieci przyciągają często ludzi młodych, którzy nie zawsze są postrzegani jako najlepszy cel dla reklamodawców. Na jakich użytkowników liczy Reklamofon? Liczymy, że demografia użytkowników serwisu będzie bardzo zbliżona do demografii użytkowników internetu. (...) W ciągu kilku godzin od uruchomienia największą aktywność mieliśmy wśród użytkowników w grupie wiekowej 28-35 lat - tłumaczy przedstawiciel witryny.
Dziennik Internautów zapytał, czy twórcy Reklamofonu, tworząc usługę, wzorowali się na jakichś sprawdzonych serwisach funkcjonujących już w ten sposób w sieci oraz ich modelach biznesowych. Oczywiście w internecie są podobne rozwiązania, ale Reklamofon.pl to rozwiązanie w pełni autorskie, które powstało raczej z analizy potrzeb konsumentów, niż bazując na innych serwisach zagranicznych - zapewnia Piotr Surmacki.Głównym brokerem reklamy w Reklamofonie jest Platforma Mediowa Point Group SA. Model sprzedaży zakłada rozliczanie kampanii za pomocą CPM, które można dodatkowo kierować do wybranych odbiorców. Z kolei mniejsze firmy mogą samodzielnie dodawać reklamy do serwisu w modelu prepaid. Usługa ta działa podobnie do Google AdWords. Zasilenie konta reklamodawcy może nastąpić za pomocą Premium SMS, systemu PayPal lub przelewu na rachunek bankowy.
Reklamofon wykorzystuje połączenia komutowane oraz VoIP. W obecnej chwili serwis jest w stanie obsłużyć do 5 tys. jednoczesnych połączeń.
Według szacunków serwisu eMarketer.com, rynek reklamy wideo w sieci jest najszybciej rozwijającym się segmentem reklamowym ostatnich kilku lat. Prognozy na koniec roku 2010 mówią, że będzie on stanowił 11,5 proc. ogółu rosnących wydatków na reklamę internetową.
Aktualizacja
Warto przypomnieć, że na podobnych zasadach można rozmawiać dzięki komunikatorowi Gadu-Gadu. Darmowe połączenia w usłudze Happy Hours są możliwe codziennie w godzinach 18-21. Zdaniem rzecznika prasowego GG Network, Jarosława Rybusa, reklama dźwiękowa w Happy Hours nie jest odbierana przez użytkownika jako natarczywa, jest bowiem konkretną wartością, tą wartością jest możliwość zadzwonienia za darmo na numery stacjonarne. W przypadku tej oferty Rybus również potwierdził, że reklamy są indywidualnie dobierane dla reklamodawcy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*