Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nowy YouTube kładzie nacisk na kanały

02-12-2011, 08:39

YouTube przeszedł chyba największą w swojej historii metamorfozę. Firma Google chce przede wszystkim uczynić z niego stałe miejsce oglądania filmów, więc nowy interfejs koncentruje się na polecaniu kanałów a nie pojedynczych filmów. Zmiany ułatwiają też śledzenie filmów polecanych przez znajomych z Google+ i Facebooka.

konto firmowe

reklama


YouTube zmienił się wczoraj i jest to widoczne już na stronie głównej. Została ona podzielona na trzy części - po prawej stronie znalazły się polecane filmy, a po lewej zobaczymy menu, za pomocą którego można decydować o tym, co ma się wyświetlać w środkowej kolumnie.

Dzięki menu możemy szybko przechodzić do filmów z subskrybowanych kanałów lub filmów polecanych przez znajomych z Google+ lub Facebooka. Możemy też wybrać filmy z określonej kategorii tematycznej (np. muzyka, sport, wiadomości, śmieszne itd.) lub zobaczyć, jakie kanały sugeruje nam YouTube. 

Nad lewym menu widzimy niebieski przycisk Dodaj kanały, który pozwala szybko znaleźć tych twórców treści, którzy mogą odpowiadać naszym zainteresowaniom. 

Czytaj: YouTube już z filmami Disneya

Już na stronie głównej da się zauważyć, że YouTube bardziej niż kiedyś promuje kanały, a nie pojedyncze filmy. To realizacja nowej wizji firmy Google, która nie chce już, aby YouTube służyło do okazjonalnego oglądania krótkich klipów. Firma Google chce, by jej serwis wideo był alternatywą dla telewizji - usługą, do której ciągle wracamy, oczekując kolejnych dzieł ulubionych twórców. Nowy interfejs sprzyja takiemu traktowaniu YouTube.

Zmianie uległy również strony kanałów. Zostały one uproszczone tak, aby ułatwić użytkownikom znajdowanie i oglądanie materiałów. Dostępne są nowe układy polecanych treści i funkcje, które mają angażować odbiorców, nawet jeśli twórca nie przesyła nowych filmów na YouTube. W czasie tworzenia nowych kanałów Google uwzględnił uwagi zgłaszane w czasie eksperymentu pn. Kosmiczna Panda. Osoby zainteresowane możliwościami dostosowania swoich kanałów powinny zajrzeć do przewodnika w centrum pomocy Google

Ogólny wygląd serwisu YouTube również upodobnił się do tego, co pokazywano w ramach eksperymentu Kosmiczna Panda - filmy zostały uwydatnione na szarym tle, miniaturki są większe, ogólnie interfejs wydaje się uproszczony. Nie jest to jednak interfejs dokładnie taki sam, jak ten prezentowany w ramach testów.

Poniżej film prezentujący nowy interfejs YouTube:

 

Czytaj: 20 miliardów wyświetleń filmów w serwisie YouTube miesięcznie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: YouTube