Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nowe prawo autorskie przyczyni się do podwyżki abonamentu?

GazetaPrawna.pl 22-11-2010, 20:56

Kablówki dążą do uchylenia obowiązującej już nowelizacji prawa autorskiego. Ich zdaniem nowe przepisy mogą bowiem wpłynąć na podwyższenie abonamentu telewizyjnego.

Nowe przepisy mogą skutkować podwyższeniem abonamentu oraz być niezgodne z konstytucją, twierdzi Konsorcjum Przyjazne Prawo Autorskie, które zrzesza m.in. Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej, Polsat Cyfrowy i TP. Organizacja złożyła już wniosek do rzecznika praw obywatelskich, by ten skierował przepisy do Trybunału Konstytucyjnego.

Według konsorcjum wzrost opłat za telewizję kablową będzie skutkiem niezgodnego z konstytucyjną zasadą równości sposobu obsadzania miejsc w Komisji Prawa Autorskiego, która zatwierdza tabele z tantiemami. Piętnaście stanowisk mają objąć przedstawiciele organizacji zrzeszających użytkowników i przedstawiciele organizacji radiowych oraz telewizyjnych. Kolejne piętnaście przygotowano dla organizacji zbiorowego zarządzania i twórców.

Według konsorcjum niesprawiedliwe jest to, że organizacje radiowe i telewizyjne posiadają prawa autorskie i zajmują miejsca przeznaczone dla strony użytkowników. Konsorcjum sprzeciwia się również temu, że jedynymi uprawnionymi do składania wniosków z proponowanymi stawkami są organizacje zbiorowego zarządzania.

– Jeżeli organizacje zbiorowego zarządzania będą dążyły do niekontrolowanego wzrostu stawek, istnieje ryzyko wzrostu opłat. Operatorzy nie będą w stanie płacić wyższych stawek organizacjom ze swojego budżetu, będą zmuszeni podnieść abonament – twierdzi Jerzy Straszewski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elekronicznej (PIKE).

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Kablówki uważają, że nowe prawo autorskie przyczyni się do podwyżki abonamentu

Iwona Aleksandrzak

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *