Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nowe funkcje w arkuszach Google Docs & Spreadsheets

20-04-2007, 10:53

Arkusz kalkulacyjny w pakiecie biurowym Google Docs & Spreadsheets został wzbogacony o trzy nowe funkcje: tworzenia wykresów, wprowadzania nazw zakresów oraz dodawania komentarzy do komórek lub ich grup.

Wykresy w arkuszu Google Docs & Spreadsheets możemy wstawiać używając ikonki przedstawiającej wykres kołowy, obecnej na pasku narzędzi w zakładce Edycja. Do wyboru mamy pięć rodzajów wykresów: kołowe, słupkowe, liniowe, kolumnowe i rozproszone, każdy w przynajmniej dwóch podtypach. Dostępne opcje formatowania powinny wystarczyć większości użytkowników. Niestety funkcja działa poprawnie tylko w przeglądarkach Firefox 1.5 (lub nowszy) i Internet Explorer 5.5 (lub nowszy).

Kolejną nową funkcją są nazwy zakresów, pozwalające na zdefiniowanie nazwy jakiejś komórki lub grupy komórek. Opcja jest dostępna w zakładce Formuły. Po zdefiniowaniu nazw zakresów arkusz staje się bardziej przejrzysty. Ponadto nazwy zakresów możemy stosować w formułach wpisując np. =SUM(całkowity budżet + kwartałII) zamiast =SUM(A1:B2 + D4:E7).

Ostatnią nowością są komentarze dostępne w zakładce Edycja w menu Wstaw. Po dodaniu komentarza prawy górny róg komórki zabarwi się na pomarańczowo. Potem po najechaniu na tę komórkę kursorem myszy ukaże się "dymek" z komentarzem. Funkcja może być przydatna przy pracy kolektywnej.

Więcej informacji na stronach pomocy Google Docs & Spreadsheets.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google