Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nokia chce się skupić na rozwiązaniach chmurowych

11-08-2011, 10:43

Fiński producent krytykuje przy okazji konkurencję, która zdobywa popularność w oparciu o standardowe narzędzia.

Nokia zapowiedziała niedawno, że wkrótce zamierza całkowicie zrezygnować z oferowania smartfonów z Symbianem w Stanach Zjednoczonych. Firma chce postawić wszystko na system Windows Phone, a jak się okazuje, rewolucyjne plany korporacji idą dużo dalej.

>>Czytaj także: Motorola gotowa na współpracę z Microsoftem

Sonda
Andy Rubin inspirował się rozwiązaniami Apple'a?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

W rozmowie z serwisem VentureBeat jeden z prezesów Nokii powiedział, że opieranie się na standardowych aplikacjach w Androidzie i iOS jest "przestarzałe". Nowe urządzenia firmy mają oferować innowacyjny interfejs i środowisko, które zamiast standardowych narzędzi będzie dostosowane do pracy z rozwiązaniami chmurowymi.

Krytyka Nokii może się wydawać nieco niepoważna, biorąc pod uwagę, że obecne smartfony firmy sprzedają się bardzo słabo, tracąc właśnie na rzecz wspomnianych konkurentów. Warto pamiętać jednak, że fiński producent zamierza odbić się od dna w drugiej połowie tego roku, gdy do sprzedaży wejdą jego urządzenia z systemem Microsoftu.

Chris Weber szefujący Nokii w Stanach Zjednoczonych już teraz zachwala jednak rozwiązania swojej firmy. Jak mówi, smartfony jego firmy mogą oferować m.in. kilkadziesiąt gigabajtów przestrzeni w SkyDrive czy dostęp do Office 365. W ten sposób producent chce zyskać nie tylko klientów indywidualnych, ale również zaoferować użyteczne rozwiązania biznesowe.

>>Czytaj także: Nokia będzie inaczej nazywała swoje telefony


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: VentureBeat