Nokaut przejął SklepyFirmowe.pl

13-10-2009, 15:58

Nokaut.pl nabył od bmp Media Investors pakiet 70% udziałów w Spółce SklepyFirmowe.pl. Tym samym porównywarka Nokaut umacnia swoją pozycję na rynku e-commerce, poszerzając ofertę o oprogramowanie do prowadzenia sklepów internetowych oraz pasaż handlowy online.

Transakcja sfinalizowana została pod koniec września br. Nokaut.pl nabył pakiet 70% udziałów w SklepyFirmowe.pl, pozostawiając 30% w rękach obecnego Zarządu Spółki. Warto dodać, że bmp Media Investors (spółka należąca do niemieckiego funduszu venture capital bmp AG), od której Nokaut nabył udziały, jest odpowiedzialna za inwestycje zarówno w Nokaut.pl, jak i w SklepyFirmowe.pl.

- Na inwestycję zdecydowaliśmy się ze względu na poziom usług świadczonych przez SklepyFirmowe.pl, który oceniliśmy na jeden z najwyższych na rynku, a także ze względu na rozbudowaną usługę marketingu, która jest ogromną wartością dodaną dla współpracujących sklepów - tłumaczy Wojciech Czernecki, dyrektor zarządzający Nokaut.pl.

SklepyFirmowe.pl Sp. z o.o. to firma tworząca oprogramowanie do prowadzenia sklepów internetowych. Spółka oferuje także kompleksową usługę wynajmu powierzchni sklepu internetowego, zawierającą hosting sklepu, domenę internetową, obsługę techniczną. Przedsiębiorstwo zostało założone rok temu na bazie oprogramowania serwisu Bazarek.pl, który istnieje od marca 2004 roku. Aktualnie z oprogramowania SklepyFirmowe.pl aktywnie korzysta ponad 600 sklepów internetowych - poinformowali przedstawiciele spółki.

Dla Nokaut.pl przejęcie to oznacza uzupełnienie oferty o komplementarne usługi, które podnoszą wartość firmy i umacniają jej pozycję na rynku. Nokaut.pl i SklepyFirmowe.pl współpracują łącznie z ponad 2600 sprzedawcami internetowymi. Wspomniane oprogramowanie umożliwia  automatyczną integrację sklepów z innymi porównywarkami i pasażami handlowymi, co może być dodatkowym atutem w walce o pozycję na rynku.

- W najbliższej przyszłości nie wykluczamy kolejnych przejęć biznesów komplementarnych, dzięki którym poszerzymy zakres działalności i będziemy mogli oferować unikalne usługi, których nie ma obecnie w ofercie konkurencji. Sklepy Firmowe są dopiero pierwszym krokiem w procesie budowy znaczącej na polskim rynku grupy kapitałowej w branży e-commerce - mówi Wojciech Czernecki.

Ciekawe, czy po przejęciu zmieni się układ sił na w kategorii e-commerce Megapanelu. Porównywarka Nokaut z 2,5 mln liczbą realnych użytkowników (wg badania Megapanel z lipca 2009 r.) znajduje się na 3 pozycji tuż za ceneo.pl (3,36 mln RU). Grupa serwisów należących do SklepyFirmowe.pl osiągnęła w tym okresie około 900 tys. użytkowników, z czego 2/3 (608 tys.) należało do pasażu handlowego Bazarek.pl. Jeśli przejęte serwisy będą zliczane w Megapanelu na poczet Nokautu, dystans tej porównywarki do ceneo.pl może się znacznie zmniejszyć.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031