W odpowiedzi na opublikowaną w ubiegłym tygodniu opinię radcy prawnego Rafała Ciska pt. „NK.pl robi wodę z mózgu użytkownikom?” otrzymaliśmy dziś oficjalne stanowisko Naszej Klasy, które - według słów rzeczniczki serwisu Joanny Gajewskiej - ma przedstawiać pełny obraz sytuacji.
Przypomnijmy, w swoim artykule sprzed kilku dni Rafał Cisek napisał: Ponad 4 m-ce temu NK.pl wprowadziła nowy regulamin, żądając od nas podpisania całej masy „cyrografów” i całkowitego zaprzedania naszej „cyfrowej duszy” na portalu. Było to rzekomo niezbędne do dalszego świadczenia usług, a „niewiernym” miały być kasowane konta po 30 dniach. Tyle, że ich konta wciąż mają się dobrze...
Joanna Gajewska, dyrektor ds. komunikacji NK, przekazała nam dziś stanowisko firmy w tej sprawie, które publikujemy poniżej w całości:
W czerwcu br. Nasza Klasa sp. z o.o. zaktualizowała regulamin serwisu, czyli umowę pomiędzy Użytkownikiem a spółką określającą prawa i obowiązki Użytkowników, a także prawa, obowiązki i zakres odpowiedzialności Naszej Klasy jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego serwis. Wraz ze zmodyfikowanym regulaminem Użytkownikom przedstawiono 4 niezależne oświadczenia woli, których zaakceptowanie daje możliwość korzystania z nowych funkcjonalności w serwisie.
Wszyscy Użytkownicy NK zostali skutecznie poinformowani o aktualizacji regulaminu i otrzymali minimum 30 dni na jego akceptację. Po tym terminie osoby, które nie zaakceptowały regulaminu, podkreślam – regulaminu, nie mogą korzystać z serwisu.
Czas na akceptację wszystkich dodatkowych oświadczeń woli został wydłużony do momentu wprowadzenia funkcjonalności Grup we właściwej wersji (teraz można z nich korzystać w wersji testowej), co zostało Użytkownikom zakomunikowane.
Obecnie z serwisu nk.pl można korzystać w pełnym zakresie wyłącznie po uprzednim zaakceptowaniu zaktualizowanego regulaminu oraz po złożeniu wskazanych wszystkich 4 oświadczeń woli.
Osoby, które nie wyraziły jeszcze kompletu tych zgód, ale jednocześnie zaakceptowały zmodyfikowany regulamin, do czasu wprowadzenia właściwych Grup mogą korzystać z portalu w ograniczonym zakresie, tj. mogą korzystać wyłącznie z tych usług i funkcjonalności oferowanych w ramach serwisu, dla których nie jest prawnie wymagane udzielenie chociażby jednej ze zgód (np. nie mogą korzystać z gier).
Odnośnie założenia pana Ciska dotyczącego utraty przez NK Użytkowników na rzecz serwisu Facebook, donosimy, iż sytuacja taka nie ma miejsca. Ogólnodostępne wyniki badania rynkowego pokazują wręcz trend przeciwny – nk.pl zyskuje Użytkowników. Oczywiście zdarzają się przypadki kasowania kont, co jest znamienne dla każdego serwisu społecznościowego w każdej jego fazie rozwoju, niemniej bilans nie jest taki, jak to przedstawia autor artykułu.
Niezależnie, należy zauważyć, że „wyrok w sprawie zdjęcia klasowego, na którym była osoba, która sobie tego nie życzyła” dotyczył oceny prawnej decyzji Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, natomiast Spółka nie była stroną tego postępowania. Ponadto przedmiotem oceny sądu nie była kwestia naruszenia praw osób trzecich na zdjęciach grupowych, jak to sugerował autor tego artykułu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*