Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wyniki sprzedaży konsol gier wideo opublikowane przez firmę NPD Group nie pozostawiają wątpliwości: japoński koncern Nintendo jest na razie niepokonany w swojej klasie.

Czerwcowy raport NPD Group zamyka pierwsze półrocze br. i daje szansę na podsumowanie sytuacji na rynku konsol i przeznaczonych dla nich gier w 2007 roku.

Konsole firmy Nintendo są wciąż na czele stawki. Największą sprzedaż w pierwszej połowie br. zanotowała przenośna konsola Nintendo DS - ponad 2,6 mln sprzedanych egzemplarzy. Nieco mniejszą, ale również imponującą liczbę sprzedanych konsol (ponad 2,1 mln) może pochwalić się drugi produkt firmy Nintendo - Wii.

Na kolejnych miejscach plasują się: trzymająca się świetnie siódmy rok konsola Sony Play Station 2, Xbox 360 i Sony Play Station Portable z odpowiednio 1,5, 1,24 i 1,2 mln sprzedanych egzemplarzy. Najnowszy produkt firmy Sony, konsola Play Station 3 zajmuje ostatnie miejsce w stawce. W pierwszej połowie 2007 roku sprzedano tylko 763 tys egz. tego produktu.

Znakomite wyniki Nintendo nie ograniczają się do konsol. Statystyki sprzedaży gier również stawiają japoński koncern na samej górze. Wśród 20 najpopularniejszych w czerwcu gier, aż 9 jest przeznaczonych dla Wii i DS. Co więcej, cztery z nich są na samym szczycie listy. Tendencja ta jest podobna do zeszłorocznej, kiedy na dziesięć najpopularniejszych gier Nintendo okupowało sześć miejsc, w tym trzy pierwsze.

Jak na razie Nintendo jest wielkim wygranym na rynku konsol i gier do nich. Z kolei Microsoft ciągle boryka się z problemami ze swoją konsolą Xbox 360. Najpierw pojawił się błąd określany przez graczy jako Red Ring of Death, mogący kosztować giganta z Redmond nawet miliard dolarów. Natomiast ostatnio użytkownicy tej konsoli donoszą, że Xbox 360 rysuje płyty. Wszystko to nie przysparza sławy i dobrych wyników Microsoftowi.

Sony zdaje się spokojnie czekać na wzrost sprzedaży swojego najnowszego produktu, Play Station 3. Znaczący jest fakt, że PS2 ciągle świetnie się sprzedaje, mimo tego, że premierę miała w 2000 roku. Dodając do tego możliwą obniżkę cen PS3, sytuacja może się zmienić w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Ars Technica