Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie licz na uczciwość spamera

18-01-2008, 12:37

Spamerzy nadal potrafią oferować "gruszki na wierzbie" i nadal niemało internautów wierzy w uczciwość propozycji przesłanej niechcianym listem. Ponadto w świecie spamu ciągle da się zaobserwować powolny, konsekwentny wzrost - wynika z raportu Symantec dotyczącego spamu w grudniu 2007.

Jeden z ciekawszych incydentów opisanych w raporcie firmy Symantec jest związany ze spamerami, którzy obiecali wypłacić odszkodowanie w wysokości 100 tysięcy dolarów dla 150 osób, które padły ofiarą ich oszukańczej działalności. Wiadomość o tak nietypowej treści pojawiła się w grudniu w wielu skrzynkach pocztowych. Aby uwiarygodnić swoje intencje, spamerzy zamieszczali informacje o innych ofiarach oszustw, którym pieniądze zostały już wypłacone.

Jak łatwo się domyślić, kuszące maile były kolejną pułapką dla naiwnych użytkowników, a ich celem było uzyskanie adresów e-mail do dalszej dystrybucji niechcianych wiadomości.

Interesującą nowością z grudnia jest także aktywność chińskich spamerów, którzy zaczęli wykorzystywać platformy z blogami do reklamowania produktów. Taki sposób jest opłacalny, bo blogi są darmowe i w przypadku zablokowania strony, spamer może szybko i tanio przenieść jej zawartość na inną platformę Web 2.0.

W grudniu nie mogło zabraknąć spamu okolicznościowego. Z raportu firmy Symantec wynika, że w okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku odsetek wiadomości spamowych nawiązujących do świąt wyniósł 85%. W większości były to reklamy produktów na prezent. Z kolei spam nawiązujący do zabawy sylwestrowej zachęcał do ściągnięcia specjalnego pliku muzycznego, który w rzeczywistości był robakiem Storm.

Inne wnioski przedstawione w najnowszym raporcie "The State of Spam" są następujące:


  • Średnia ilość niechcianych wiadomości w grudniu wyniosła 75%, co oznacza wzrost otrzymywanego spamu o 3% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Pod koniec grudnia odnotowano nawet, że spam stanowił aż 85% wszystkich maili odbieranych przez użytkowników internetu.

  • 30% spamu dotyczyło tematyki produktowej (wzrost o 3% w porównaniu z listopadem), 20% - usług internetowych (wzrost o 2%), zaś 14% - finansowej (ten sam poziom).

  • Spadła o 2% (w porównaniu z listopadem) ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania pieniędzy i oszustw finansowych. W grudniu ten rodzaj wiadomości stanowił 16% całego spamu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

eBay.pl wprowadza opłaty

Źródło: Symantec