Tylko 3,5 proc. Polaków, którzy są klientami banków, korzysta z rachunku przez komórkę. Jednak ponad połowa z nich nie wie, czym jest bankowość mobilna – wynika z badania Instytutu Homo Homini dla mBanku.
Z badania wynika, że ponad połowa Polaków-klientów banków (54,3 proc.) nigdy nie słyszała o bankowości mobilnej. Co czwarty pytany (25,4 proc.) słyszał o takim rozwiązaniu, jednak nie posiadał na ten temat konkretnej wiedzy. W sumie dało to ponad 80 proc. badanych, którzy nie posiadają żadnych lub posiadają jedynie pobieżne informacje na temat tego typu usług. Znajomość bankowości mobilnej zadeklarowało jedynie 17,7 proc. ankietowanych.
Według badania 80,2 proc. badanych, którzy wiedzą, czym jest bankowość mobilna, nigdy z niej nie skorzystało. Reszta przynajmniej raz korzystała z usług banku za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Blisko 1/3 klientów (30 proc.) nie wie, czy ich bank w ogóle oferuje bankowość mobilną.
Homo Homini informuje, że z bankowości mobilnej korzysta ok. 3,5 proc. klientów banków, czyli ok. 850 tys. (korzystają oni także z bankowości internetowej).
Zdecydowana większość klientów polskich banków, pytana o to, do czego bankowość w komórce wykorzystuje lub chciałaby wykorzystywać, odpowiada podobnie – największym powodzeniem cieszy się sprawdzanie stanu rachunku i jego historii, możliwość realizacji przelewów oraz doładowywania telefonów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|